Mocny niewielki sprzęt
Firma pracowała nad projektem dwa lata i przeprowadziła jazdy testowe wynoszące ponad 33 tysiące kilometrów. Konstrukcja jest opływowa i wykonana z dodatkiem aluminiowych elementów. Ogólna charakterystyka, tyle umiejscowienie silników oraz napęd na tylne koła współgrają z prawdziwymi sportowymi pojazdami.
Do nauki jazdy i ścigania się
Proporcje rozłożenia masy, to 40:60, co ma zapewnić lepsze przyspieszenie. Dwa chłodzone powietrzem silniki w szczycie mogą łącznie osiągać 4800 W (standardowo 900 W) i rozpędzać gokart do 37 km/s. Akumulator o pojemności 432 Wh wystarczy na 62 okrążenia 400-metrowego toru wyścigowego. Ładuje się przez 4 godziny.
Nie trzeba być jednak Robertem Kubicą gokartów, aby prowadzić Xiaomi Ninebot No. 9 Kart Pro. Producent zadbał o kilka trybów jazdy z odmiennymi prędkościami. Zaczynając od najwolniejszych: Novice Mode, Normal Mode, Sports Mode i Track Mode. Rozpędzą samochód odpowiednio do maksymalnie: 8 km/h, 18 km/h, 28 km/h oraz 37 km/h.
Komputeryzacja i ugłośnikowienie
Stolik ogrodowy jako głośnik Bluetooth, a teraz… Tak, gokart! No. 9 Kart Pro jest wyposażony w cztery głośniki o mocy 8 W. Opcja została zaszyta, aby symulować brzmienie silnika spalinowego, ale auto dysponuje modułem Bluetooth, więc może działać jako zwykły muzyczny sprzęt bezprzewodowy.
Gokart może być też sparowany z dedykowaną aplikacją na smartfony i tablety. Sprawdzimy w niej różne parametry pojazdu, ale też ustawimy podświetlenie LED czy włączymy odmienne tryby skręcania. Dzięki nim gokart może wchodzić w ciaśniejsze bądź szersze łuki. Ustawienia pozwolą też łatwiej driftować.
Projekt można już zamawiać w przedsprzedaży na stronie Xiaomiyoupin w cenie 8998 juanów (około 5050 złotych). Na tle najwyższych modeli elektrycznych desek i hulajnóg, to wciąż bardzo drogo, ale wcale nie są to kosmiczne pieniądze kilka razy przewyższające cenę takich produktów. Wysyłki gokartów Xiaomi Ninebot No. 9 Kart Pro mają mieć miejsce już od 30 czerwca.
Źródło i foto: Xiaomiyoupin