Skąd taki wzrost? Przedstawiciele Spotify twierdzą, że w podwyżce cen chodzi o sposób na “kontynuowanie innowacji” i “dostarczanie wartości” fanom i artystom. Jeśli te innowacje będą wyglądały tak, jak ostatnia zmiana interfejsu to… nie będzie zbyt dobrze. Na ten moment jednak zmiany w cenie abonamentu Premium dotkną osoby z USA oraz kilku innych regionów na całym świecie.
Kogo dotknie podwyżka?
Lista krajów dotkniętych dzisiejszym ogłoszeniem obejmuje – ale nie ogranicza się do – Andory, Albanii, Austrii, Australii, Belgii, Brazylii, Kanady, Chile, Danii, Finlandii, Francji, Wielkiej Brytanii, Grecji, Hongkongu, Irlandii, Włoch, Luksemburga, Meksyku, Holandii, Nowej Zelandii, Norwegii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, USA i wielu innych.
Co ciekawe, Spotify stosuje tutaj interesującą taktykę. Osoby, które obecnie płacą za abonament Premium nie zostaną “naliczone” z miesiąca na miesiąc. Firma udziela dodatkowego, miesięcznego okresu po starej cenie – przed wprowadzeniem nowego cennika.
fot. Unsplash.com
Patrząc na inne kraje, sytuacja wygląda podobnie Na przykład w Wielkiej Brytanii cena indywidualnego planu wzrośnie do 10,99 funta, Duo do 14,99 funta, a rodzinnego do 17,99 funta. Plan studencki pozostaje taki sam – 5,99 funta. We Francji zobaczymy podobny trend, z indywidualnymi i rodzinymi planami wzrastającymi do 10,99 euro i 17,99 euro odpowiednio, podczas gdy plany Duo i studenckie będą kosztować 14,99 euro i 5,99 euro.
Podczas gdy ten wzrost cen może być dla niektórych zaskoczeniem, nie powinien być zbyt dużym szokiem. Inne główne serwisy streamingowe z muzyką również podniosły swoje ceny w ostatnich miesiącach. Apple prowadziło tę zmianę już w październiku ubiegłego roku, a w styczniu podążył za nim Amazon i Tidal. W ostatnim czasie do tego grona dołączył także YouTube, który zdecydował się podnieść ceny abonamentu premium.
Prezes Spotify Daniel Ek delikatnie zasugerował tę nadchodzącą zmianę podczas telekonferencji z wynikami kwartalnymi w kwietniu, deklarując, że firma jest „gotowa na podniesienie cen”.
Powstaje pytanie – czy ta zmiana wpłynie na Twoje preferencje w zakresie strumieniowania muzyki? Czy propozycja wartości Spotify nadal jest mocna pomimo wzrostu ceny za abonament?
Daj znać w komentarzu, co sądzisz o tej sytuacji.