Przede wszystkim usługa ta została zablokowana we wszystkich krajach, w których dotychczas obowiązywała (większość krajów europejskich). Według oficjalnych informacji jakie otrzymał serwis Pocket-Lint, wprowadzone zmiany obejmują wszystkich użytkowników oraz rodzajów usług. Nie oznacza to jednak, że użytkownicy wcześniej korzystający z tej funkcji stracili dostęp do zasobów. Dla tych osób usługa w dalszym ciągu jest aktywna, jednak na poszczególne utwory nałożono limit liczby pobrań, który waha się w granicach od 3 do 5. W przypadku opłaconego wcześniej transferu, również można z niego korzystać do czasu wygaśnięcia umowy. Ostatnia opcja to wykupienie konta premium w przypadku, gdy nie mamy możliwości skorzystania z powyższych punktów. W oficjalnym oświadczeniu padła ponadto informacja, że sprzedaż muzyki może z czasem powrócić, jednak nie podano więcej szczegółów w tej sprawie.
Przedstawiciele Spotify zapewniają, że zablokowanie kupna muzyki ma na celu poprawę funkcjonalności serwisu pod kątem streamingu, co przełoży się na większe zainteresowanie. W naszym kraju usługa w dalszym ciągu nie jest dostępna, jednak pojawiła się informacja, że polska wersja serwisu ruszy już w przyszłym miesiącu. Na dzień dzisiejszy nie jest jeszcze znana cena abonamentu za poszczególne usługi.
Źródło: Pocket-Lint