Co nas czeka?
Spotify Hi-Fi i jeszcze więcej treści
Nowością, która uzyskała najwięcej uwagi podczas wspomnianej konferencji jest Spotify Hi-Fi – nowa funkcjonalność, która będzie pozwalała na odtwarzanie utworów w jakości bezstratnej, podobnej do tej, którą znajdziemy w TIDAL czy Deezer. Spotify Hi-Fi zostanie na początek uruchomione na wybranych rynkach (niestety firma nie poinformowała na których) i z czasem będzie rozszerzane na wszystkie regiony świata.
W ramach Spotify Hi-Fi, twórcy aplikacji współpracują z producentami głośników w celu zapewnienia możliwie najlepszej jakości na urządzeniach wspierających funkcję Spotify Connect.
Spotify Hi-Fi to coś, czego firmie brakowało w swoim abonamencie od dawna. Nie wiadomo jednak czy za tę funkcję trzeba będzie dopłacić czy będzie ona dostępna w standardowym pakiecie premium.
Kolejną ze zmian będą interaktywne podcasty: materiały dźwiękowe doczekają się nie tylko obrazu, ale również specjalnych sesji Q&A, w których to twórcy będą mogli odpowiadać w specyficzny sposób na pytania widzów. Oprócz tego, twórcy będą mogli przygotowywać ankiety dotyczące ich treści.
Pomniejsze nowości dotyczą lepszej integracji z serwisem WordPress oraz zmian w zakładkach Spotify przeznaczonych dla samych artystów.
Trzeba przyznać, że nowości w aplikacji streamingowej zapowiadają się świetnie. Spotify wie, że musi działać, aby nie dać się złapać konkurencji – w szczególności bardzo szybko rosnącemu Apple Music. Hi-Fi i interaktywne podcasty mogą być czymś, co eksploduje popularnością.
Musimy więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na wdrożenie zmian.
Źródło: Spotify / fot. Spotify