Statystyki popularności Internetu w Polsce

LBSkomentuj
Statystyki popularności Internetu w Polsce
Pod względem lokalizacji, 97% internautów łączy się w domu, 39% w pracy lub szkole, 16% wybrało inne miejsca, zaś 3% należy do kafejek internetowych, które z każdym miesiącem tracą na popularności. Łączenie przy użyciu urządzeń mobilnych zadeklarowało 73% badanych, co daje wynik o 9% większy niż przed rokiem i o 23% wyższy w stosunku do 2010 roku.

Z innych interesujących danych warto przyjrzeć się, ile czasu poświęcamy na surfowanie po sieci. Przeciętnie spędzamy 11 godzin tygodniowo online. Najwięcej, bo 15 godzin, spędzają osoby w wieku 25-34 lat. Następnie w kolejności: 8 godzin (35-44 lat), 7 godzin (45-55 lat), 9 godzin (55-64 lat) oraz 6 godzin w przypadku osób od 65 roku życia wzwyż.

Ponadto 75% badanych przynajmniej raz dokonało zakupów w sieci. Najwięcej z kolei kupowało osób w przedziale wiekowym 18-34 lat (84%) i osoby wykształcone (87%). Najpopularniejszymi zakupami okazały się: odzież i obuwie (17%), artykuły motoryzacyjne (12%) oraz sprzęt elektroniczny (10%). Również 59% badanych przyznało się, że korzysta z internetowych banków, zaś korzystanie z płatnych treści już tylko co ósmy badany (12%).

Badanie przeprowadzono w dniach 9-15 maja 2013 roku na grupie 1101 osób na terenie Polski.

Źródło: Wyborcza

Udostępnij

LB