Nowe dane, które zostały udostępnione przez Joannę Kopeć z Nielsen Media wskazują na to, że serwisy streamingowe zyskują coraz większą popularność. Polscy użytkownicy zaczynają się do nich coraz bardziej przekonywać. Do tego stopnia, iż w obecnej rzeczywistości można mówić już o tym, że klasyczna telewizja zaczyna tracić popularność.
Skąd takie wnioski?
Streaming coraz popularniejszy w Polsce
W 2020 roku w Polsce około 20 proc. gospodarstw domowych płaciło za dostęp do treści wideo. Rok później, w 2021 roku było to już 30 proc. Według Nielsena to wzrost o około 1,4 miliona gospodarstw domowych. Takie liczby mogą robić wrażenie. Swoje na pewno w tym temacie zrobiła też pandemia, która przykuła nas do ekranów – przez lockdown oraz zamknięcie w domach.
Statystyki związane z czasem spędzanym na oglądaniu są przytłaczające – przeciętny Polak ogląda treści wideo przez prawie 5 godzin dziennie! Niecałe 4h to telewizja, a ostatnia godzina – streaming. Udział streamingu w czasie codziennego oglądania treści wideo to obecnie 15 proc., ale analitycy szacują, że ten udział będzie zwiększał się sukcesywnie z każdym kolejnym miesiącem.
fot. Venti Views – Unsplash.com
Użytkownicy w wieku od 16 do 49 lat najchętniej konsumują treści z serwisów streamingowych takich, jak Netflix, HBO Max, Player czy CDA. Swój udział ma również YouTube oraz aplikacje i platformy social media: Facebook, TikTok czy Instagram. Twitch znalazł się w ogonie statystyk posiadając zaledwie 2 proc. udziału w czasie oglądania.
Ciekawe, jak będą ewoluowały opisywane statystyki na przestrzeni najbliższych miesięcy. Do Polski wchodzi kolejny, duży gracz z sektora streamingu – Disney+. Pomimo tego, wśród użytkowników zaczyna być czuć swoisty przesyt ilością platform streamingowych do wyboru. I widać to też po statystykach – Netflix sukcesywnie traci abonentów od co najmniej kwartału.
Nie przeszkodzi to jednak platformie “podgryzać” klasyczną telewizję.
A Ty? Z ilu serwisów streamingowych na co dzień korzystasz?
Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.