Nie żyje Susan Wojcicki. Była szefowa YouTube miała 56 lat

Piotr MalinowskiSkomentuj
Nie żyje Susan Wojcicki. Była szefowa YouTube miała 56 lat

Susan Wojcicki odeszła z tego świata w wieku 56 lat. Przyczyną jej zgonu była nieudana walka z rakiem płuc, który niszczył organizm kobiety przez ostatnie kilkanaście miesięcy. Nasi czytelnicy zapewne najbardziej kojarzą tę osobę z długoletniego zarządzania popularną platformą YouTube oraz nadzorowania innych projektów technologicznego koncernu. Informację o tragedii udostępniła zarówno rodzina, jak i sam dyrektor generalny Google, który wysłał do swoich pracowników dosyć długie oświadczenie.

Susan Wojcicki rozwijała serwis YouTube przez wiele lat

Na naszym portalu regularnie dajemy Wam znać o przykrych wydarzeniach ze świata technologii, internetu, rozrywki czy popkultury. Trudno bowiem przejść obojętnie obok śmierci osób mających mniejszy lub większy wpływ na to, co każdego dnia pozwala nam odpocząć czy zapomnieć o trudach rutynowego życia. Warto też mieć świadomość odejścia ludzi kształtujących rozwój oraz wygląd najbardziej znanych urządzeń, usług, jak i stron internetowych. Pozwólcie więc, że dziś poruszymy nieco smutny temat.

Susan Wojcicki nie żyje. Choć opinia publiczna zna ją najbardziej z kierowania platformą YouTube, to jej rola w Google była znacznie głębsza. Mówimy o osobie, która dołączyła do koncernu w 1998 roku i pomagała rozkręcić biznes bezpośrednio z poziomu własnego garażu. Zaczynała jako prowadząca działalność reklamową oraz produktową, natomiast tytułową rolę przejęła dopiero w lutym 2014 roku. Zrezygnowała ze stanowiska na początku 2023 roku, by skupić się na projektach rodzinnych, zdrowotnych oraz osobistych. Media poświęciły kobiecie uwagę ostatni raz pół roku temu, gdy z tego świata odszedł jej syn.

Teraz dowiedzieliśmy się, że Susan przez ostatnie dwa lat zaciekle walczyła z niedrobnokomórkowym rakiem płuc i niestety choroba zwyciężyła. Informację tę przekazała rodzina wpływowej persony, ale również prezes Google, Sundar Pichai. Kobieta pomogła uczynić koncern jednym z najważniejszych globalnych podmiotów, a także sprawiła, iż YouTube stał się najbardziej wpływowym domem dla celebrytów oraz influencerów. To ona przekonała zarząd do zakupu platformy i teraz raczej trudno znaleźć osobę, która żałowałaby sfinalizowania tej historycznej transakcji. Co jeszcze firma zawdzięcza zmarłej?

Nie tylko YouTube, ale i cyfrowe imperium reklamowe

Warto wiedzieć, że Wojcicki odpowiada za realizację przedsięwzięcia AdSense oraz przejęcie DoubleClick siedem lat temu, co uważane jest za jeden z głównych skutków uczynienia z Google reklamowego imperium. Zabrzmi to kuriozalnie, ale prawdopodobnie dzięki kobiecie korporacja stała się na tyle potężna, że obecnie stoi w obliczu pozwu antymonopolowego, którego podłożem jest rzekome zagarnięcie większości rynku cyfrowej reklamy.

Sami więc przyznacie, iż Susan odegrała znaczącą rolę przy budowie powszechnie znanego imperium. Mimo wszystko byłą szefową YouTube niejednokrotnie krytykowano za podejmowane kroki. Wielu członków społeczności zapewne podpisze się pod popularną opinią, według której kobieta odpowiada za szereg kontrowersji oraz problemów męczących serwis po dziś dzień. Nie można jednak odmówić jej wpływu na dynamiczny rozwój kultowej platformy, bez której obecnie mało kto wyobraża sobie korzystanie z sieci.

Jeszcze raz przypominamy, Susan Wojcicki odeszła w wieku 56 lat, przez ostatnie kilkanaście miesięcy walczyła z niedrobnokomórkowym rakiem płuc.

Źródło: Google / Zdjęcie otwierające: Google

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.