Szef Netflixa: klasyczna telewizja niebawem przestanie istnieć

Aleksander PiskorzSkomentuj
Szef Netflixa: klasyczna telewizja niebawem przestanie istnieć
Podczas prezentowania sprawozdania za drugi kwartał 2022 roku, szef Netflixa Reed Hastings podzielił się ciekawymi wnioskami. Według Hastingsa, klasyczna, linearna telewizja przestanie istnieć w ciągu od 5 do 10 lat.

Tego typu stwierdzenie padło zaraz po tym, jak Netflix przyznał się, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy z platformy odeszło ponad milion klientów. A to nie koniec problemów giganta streamingu.

Czy zainteresowanie telewizją faktycznie spadnie?

Choć bardzo odważne, to przemyślenia Hastingsa na temat klasycznej, linearnej telewizji raczej nie są szokujące. Od dłuższego czasu na rynku można zauważyć spadek zainteresowania tego typu usługą – na rzecz serwisów streamingów. Ciężko żeby było inaczej. Dziś wybór platform, z których możemy skorzystać jest ogromny. Chyba nie znam osoby, która posiadałaby dostęp do nich wszystkich.

Hastings decydując się na swoją wypowiedź bazował jednak jedynie na danych, które są powiązane bezpośrednio z rynkiem amerykańskim. W USA, w drugim kwartale tego roku Netflix przyciągnął większą liczbę widzów niż dwie najpopularniejsze amerykańskie stacje telewizyjne. Tym samym firma dała również do zrozumienia, iż w najbliższych miesiącach będzie podejmowała lepsze decyzje dotyczące swoich treści oraz samego budżetu. W ostatnich tygodniach Netflix zwolnił kilkaset osób, tłumacząc się problemami z pozyskaniem nowych abonentów.

Na początku 2023 roku na rynku zobaczymy tańszą wersję Netflixa, która zaoferuje reklamy – obecnie nie wiadomo, ile nowy abonament będzie kosztował w Polsce. Wiadomo jednak, że w Ameryce Południowej kwota, którą trzeba zapłacić za podzielenie się hasłem do konta wyniosła 2,99 dolara (około 13 złotych) miesięcznie. Netflix w ramach nowego planu zawarł współpracę z Microsoftem obiecując, że reklamy, które pojawią się na platformie nie będą przypominały tych jakie możemy zobaczyć w telewizji.

“Jesteśmy optymistami. Wierzymy, że w ciągu najbliższych lat możemy dostarczyć naszym klientom doświadczenie, które będzie inne od klasycznej, linearnej telewizji” – powiedział Greg Peters, dyrektor produktowy w Netflixie.

Czy to faktycznie się uda?

Źródło: BI / fot. Unsplash.com

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.