Według Wall Street Journal Facebook planuje wprowadzenie reklam wyświetlanych użytkownikom na podstawie aplikacji, których używają w serwisie – ma to być metoda na zmonetyzowanie ruchu pochodzącego z urządzeń mobilnych. To bardzo ważny cel dla firmy, bowiem w momencie debiutu giełdowego wielu analityków zarzucało jej brak pomysłu na generowanie przychodu z odwiedzin z poziomu smartfonów czy tabletów. Według informatorów WSJ, rozwiązaniem tego problemu ma być dostarczanie użytkownikom dobrze stargetowanych reklam. Przykładowo, jeżeli osoba X korzysta z aplikacji usługi Souncloud (do słuchania muzyki), na tablicy wyświetlona mu zostanie reklama nowej płyty zespołu lub odtwarzacza muzycznego. W ten sposób do zainteresowanych osób mogłyby docierać nawet te firmy, których profile w serwisie nie znajdują się na osobistych listach osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane ich działalnością.
Według serwisu WSJ nowe reklamy mogą pojawić się już 16 lipca, jednak nie wiadomo na ile informacje te pokryją się z rzeczywistością.
Źródło: Wall Street Journal