Telewizja Polska uruchomiła nowy portal dla młodzieży SwipeTo.pl

Maksym SłomskiSkomentuj
Telewizja Polska uruchomiła nowy portal dla młodzieży SwipeTo.pl
Telewizja Polska coraz intensywniej próbuje docierać ze swoim przekazem do młodzieży. W lipcu ubiegłego roku po raz pierwszy usłyszeliśmy o młodzieżowym kanale TVP Teen. Z końcem sierpnia tego roku dowiedzieliśmy się, że będzie to projekt wyłącznie internetowy, a nie kanał telewizyjny. To jednak nie wszystko, co TVP chce zaoferować polskim nastolatkom. W środę, 5 października 2022 roku, wystartował portal młodzieżowy o niezbyt polskobrzmiącej nazwie SwipeTo, nad którym prace trwały dwa lata.

Zobacz również: Na YouTube ruszył kanał z ciekawymi wykładami naukowymi dla młodzieży

SwipeTo.pl – nowy portal młodzieżowy TVP

Informacje na temat serwisu SwipeTo.pl pojawiły się w sieci jeszcze w 2021 roku, kiedy to TVP wykupiła jego znak towarowy. Wtedy nie było wiadomym, czego konkretnie dotyczy nazwa. Teraz wiemy już, że chodzi o stronę internetową dla osób w wieku 17-29 lat. Jednym słowem: chodzi o młodzież i „młodzież starszą”. 😉

Redakcja SwipeTo.pl składa się podobno z aż 30 osób oraz współpracujących z nią influencerów i podcasterów. Szefem portalu SwipeTo.pl jest Bartłomiej Jakubowski. Biuro prasowe TVP komunikuje, że w serwisie publikowane będą treści dla pokolenia Z (osoby urodzone pomiędzy 1995 a 2012 rokiem) oraz Y (millennialsów, urodzonych w latach 1980-2000), koncentrujące się wokół tematów o charakterze popkulturowym, takich jak: muzyka, sport, gaming, zdrowie psychiczne, film i serial, moda oraz nowe technologie.

swipeto

Źródło: mat. własny – zrzut ekranu

„Jesteśmy nowym medium. Medium wbrew podziałom. Bo nie interesuje nas, po której jesteście stronie – po prawej, po lewej, po obu, czy po żadnej. Nie interesuje nas czy komentujecie, czy tylko czytacie komentarze. Nie interesuje nas czy jesteście z Warszawy, czy z Kutna. No ok, Kutno wygrywa, bo o stolicy mówią wszyscy. Interesuje nas tylko to, co ważne tu i teraz. Bo tu i teraz dzieje się tyle, że trzeba angażować się na 100%. Dla nas prawda ma zawsze dobry smak, nawet jeżeli jest gorzka. Dlatego nie zakładamy odpowiedzi z góry. Nie boimy się ryzyka. Bo tylko ryzykując, można odnaleźć sens ukryty gdzieś między clickbaitami. I tylko tak można przekazać Wam wszystko, co ważne tu i teraz. A Wy zróbcie z tym, co chcecie. Tu i Teraz” – czytamy w zakładce „O nas”.

Czas pokaże, jak dużą popularność zdobędzie nowy projekt. Powinniście mu kibicować, bowiem działa za pieniądze wszystkich podatników.

Źródło: TVP

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.