Dobry start
Zuckerberg nie kryje swojego entuzjazmu. Dziś rano na Threads szef Meta przekazał, że wyniki osiągane przez nową aplikacje są “znacznie powyżej oczekiwań”. Sam wzrost liczby zarejestrowanych użytkowników ma być także w pełni organiczny – co nie powinno dziwić, jako że do Threads można zalogować się wykorzystując swoje konto na Instagramie. Użytkownicy nie ograniczają się jedynie do rejestracji. Są aktywni, publikują treści. Już w czwartek Alex Heath donosił o 95 milionach postów i 190 milionach polubień udostępnionych za pośrednictwem aplikacji.
Czy ptak jeszcze śpiewa?
W listopadzie 2022 roku, Twitter posiadał około 260 milionów użytkowników, których można było “monetyzować”. Jak donosi Wall Street Journal, Elon Musk zawyżał te liczby i informował reklamodawców o tym, że na samej platformie znajduje się około 535 milionów osób, na których można zarabiać pieniądze.
W mojej opinii najważniejszym priorytetem dla Zuckerberga, który przepycha się z Elonem Muskiem od tygodni w mediach społecznościowych musi być umożliwienie europejskim użytkownikom rejestracji w Threads. Sama aplikacja wciąż ma duże pole do rozwoju, ale Adami Mosseri twierdzi, iż platforma wciąż musi przejść przez skomplikowane regulacje wynikające z Digital Markets Act.
A Elon? Jak to on, zaczął pełną ofensywę. Prawnik ekscentrycznego miliardera napisał list do Meta napisał list do Meta, oskarżając firmę o „niezgodne z prawem wykorzystanie” tajemnic handlowych Twittera (niektórzy pracownicy Twittera pracują obecnie w Meta). Musk i Zuckerberg wymieniali się także zaczepkami podczas weekendu, kiedy Zuckerberg naśmiewał się z stylu tweetów Muska, a Musk nazwał Zuckerberga “cuckiem” i zaproponował mu wspólne mierzenie penisów. Tak, serio to napisał.
Konkurencja zawsze jest zdrowa
Szczerze mówiąc, podoba mi się to, co zaczyna się dziać pomiędzy Muskiem, a Zuckerbergiem, bo to swoista “walka” dwóch magnatów z segmentu największych firm technologicznych. Konkurencja zawsze jest zdrowa i dobra – nawet jeśli finalnie będzie ona ograniczała się tylko i wyłącznie do zaczepek na Twitterze oraz propozycji walk w stylu “freak fight”.
Czy Threads będzie w stanie utrzymać swoje tempo wzrostu, czy Twitter odzyska swoją pozycję? Czy walka między Muskiem i Zuckerbergiem będzie miała rzeczywisty wpływ na ich platformy, czy jest to jedynie kolejny epizod w ich długotrwałym rywalizacji? Czy to, co się dzieje między nimi, będzie miało większy wpływ na nasze codzienne korzystanie z mediów społecznościowych? Biorąc pod uwagę złożoność rynku mediów społecznościowych i nieprzewidywalność obu biznesmenów, jedno jest pewne: przyszłość zdecydowanie przyniesie niespodzianki.