Przypomnijmy, że platforma zaczynała od maksymalnie 60-sekundowych materiałów, a następnie z początkiem wakacji maksymalny czas ich trwania został wydłużony do 3 minut. Ten kierunek zmian bardzo spodobał się użytkownikom, więc firma ByteDance, do której należy TikTok, postanowiła pójść za ciosem i wydłużyć go do 5 minut. Obecnie, to rozwiązanie jest testowane na niewielkiej grupie ochotników.
Źródło: TikTok
Możliwe nawet 10 minut
Jak poinformował na Twitterze Matt Navarra, znany konsultant ds. social mediów, Tiktok testuje także dłuższe formy, nawet do 10 minut. Oznaczałoby to, że chińska platforma stałaby się bezpośrednią konkurencją dla YouTube’a.
Według danych Statista z 2018 roku, średnia długość filmów w serwisie Google to nieco mniej niż 12 minut, ale jak pokazują ostatnie trendy, użytkownicy wolą coraz krótsze formy. Na obniżenie średniej wpłynie z pewnością wprowadzenie YouTube Shorts, czyli funkcji agregującej materiały trwające mniej niż 60 sekund.
Według najnowszych danych, sam TikTok ma prawie 700 milionów aktywnych użytkowników, a jego chińska wersja, czyli Douyin, ma ich 600 milionów. W sumie daje to aż 1,3 miliarda osób regularnie korzystających z platformy.
Źródło: 9to5mac / fot. tyt. Unsplash / Hello I’m Nik