TikTok może stworzyć własny serwis streamingowy. Co na to Spotify?

Aleksander PiskorzSkomentuj
TikTok może stworzyć własny serwis streamingowy. Co na to Spotify?
Wygląda na to, że TikTok może przygotowywać się do zdominowania nowego segmentu nowych technologii. Serwis Business Insider odkrył złożony przez chińską firmę ByteDance wniosek patentowy, który zawiera w sobie nazwę “TikTok Music”.

Cała fraza ma być przypisana nie tylko do towarów i usług, ale dokumenty zdradzają, że w tym przypadku może chodzić również o dedykowaną aplikację mobilną.

Czyżby faktycznie istniała szansa na to, że powstanie realny konkurent dla Apple Music i Spotify?

TikTok Music – czym może być ta aplikacja?

Przypadki użycia, które zostały wymienione w ramach TikTok Music przez ByteDance mają pozwolić na “strumieniowanie przesyłanie audio i wideo”, a także “możliwość edytowania i przesyłania zdjęć jako okładek odtwarzania”. Nie zabrakło także możliwości “komentowania muzyki, piosenek i albumów”. ByteDance po raz pierwszy złożyło swój wniosek patentowy w listopadzie 2021 roku w Australii.

Sam pomysł, że ByteDance uruchomi TikTok Music jako oficjalną konkurencję dla Spotify i Apple Music nie jest taki głupi. Firma ma już w swoim portfolio podobny program – Resso. Działa on jednak tylko i wyłącznie na trzech rynkach: w Indiach, Brazylii oraz Indonezji. Łatwo jest wyobrazić sobie sytuację, w której to TikTok będzie próbował przenieść swoją bazę użytkowników do drugiej aplikacji – próbując ją monetyzować.

tiktokmusic2
fot. Alexander Shatov – Unsplash.com

Firmy wielkości ByteDance zazwyczaj rejestrują nowe znaki towarowe wtedy, kiedy faktycznie chcą je wykorzystać. Na ten moment niestety nie wiadomo nic więcej na temat tego, kiedy ByteDance zdecydowałoby się uruchomić TikTok Music oraz finalnie na jakie rynki miałaby trafić ta aplikacja.

Sam pomysł wygląda jednak bardzo obiecująco. Nam nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać na więcej informacji w tym temacie. Jest bardzo prawdopodobne, że dowiemy się czegoś więcej jeszcze w drugiej połowie tego roku.

Jak Wam się podoba sam koncept na TikTok Music?

Źródło: BI / fot. Solen Feyissa – Unsplash.com

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.