Zmiany w szacie graficznej (możecie je zobaczyć w tym newsie) tego serwisu zaczną stawać się rzeczywistością już w przyszłym miesiącu – wtedy to z możliwości nowego wyglądu poczty będą korzystać posiadacze kont w usłudze G Suite, którym zostanie udostępniona taka opcja. Oczywiście będzie to wybór całkowicie dobrowolny, choć pod względem funkcjonalności przesiadka na nowego Gmaila powinna być oczywistością.
Już we wrześniu wszyscy użytkownicy G Suite, do których należą głównie duże firmy, zostaną automatycznie przeniesieni na nowy wygląd poczty, a miesiąc później możliwość powrotu do jego starej formy zostanie wyłączona. Tym samym zakończy się pierwszy etap implementacji klienta pocztowego w zupełnie nowej formule.
Na razie nie wiadomo, kiedy zwykli użytkownicy Gmaila będą w stanie skorzystać z jego nowej wersji. Dotychczasowe komunikaty od Google dotyczą tylko i wyłącznie klientów biznesowych i korporacyjnych, dopiero potem zaś rozpocznie się proces wdrażania nowych usług dla tradycyjnych konsumentów.
Wydaje się jednak, że cała operacja powinna się zakończyć wraz z początkiem 2019 roku – myślę, że to wystarczająco dużo czasu, by koncern z Mountain View poradził sobie z zaimplementowaniem nowej formuły własnego klienta pocztowego.
źródło: The Verge