Pathak i jego koledzy z zespołu badawczego, zbudowali specjalne narzędzie o nazwie eprof. Służy ono do monitorowania zużycia energii w aplikacjach dla systemów Android i Windows Phone. Za jego pomocą zespół dokonał testów na popularnych aplikacjach: Angry Birds, Facebook, Free Chess oraz NYTimes. Na podstawie wyników badania naukowcy stwierdzili, że tylko 10 do 30 procent energii, z których korzystały aplikacje, przeznaczono na zasilanie ich funkcjonalności.
Tylko 20 procent energii używanej przez Angry Birds było przeznaczone do renderowania grafiki i działania gry. Czterdzieści pięć procent energii spożytkowano na śledzenie położenia użytkownika z GPS oraz wysyłanie informacji o lokalizacji, a następnie pobieranie targetowanych reklam przez połączenie 3G. Aplikacja uruchamia połączenie 3G na około 10 sekund, nawet jeśli transmisja danych trwa krócej. Utrzymywanie połączenia kosztowało kolejne 28 procent zużycia energii przez popularną aplikację.
Pathak zaprezentuje wyniki badań w przyszłym miesiącu, podczas konferencji EuroSys w Bernie.
Źródło: Neowin