Tur Effect to specjalny moduł stworzony przez Nvidię, służący do wyświetlania trawy w nadchodzących produkcjach nowej generacji. Jak ujawniają twórcy, dzięki technologii możliwe będzie symulowanie i renderowanie trawy na ogromną skalę, przy udziale realistycznych reakcji fizycznych. Poszczególne źdźbła trawy będą składać się od najprostszych modeli złożonych z trzech trójkątów, do zaawansowanych modeli zawierających setki trójkątów na źdźble. Nie zabraknie realistycznego odwzorowania praw fizyki, w zależności od czynników zewnętrznych (np. poruszania się bohaterem czy jazdy samochodem po trawniku).
Nvidia obiecuje ponadto takie szczegóły jak zaawansowany system kolizji, zagięcie nawet najdrobniejszego listka czy osobne cieniowanie. Producent planuje udostępnić technologię Tur Effect na początku przyszłego roku. Na dziś nie wiadomo jeszcze jaki wpływ będzie miała na wymagania sprzętowe, choć twórcy obiecują, że poszczególne detale nie wpłyną na zbytnie obciążenie. Jak będzie w praktyce? Przekonamy się w kolejnych produkcjach.
Nvidia obiecuje ponadto takie szczegóły jak zaawansowany system kolizji, zagięcie nawet najdrobniejszego listka czy osobne cieniowanie. Producent planuje udostępnić technologię Tur Effect na początku przyszłego roku. Na dziś nie wiadomo jeszcze jaki wpływ będzie miała na wymagania sprzętowe, choć twórcy obiecują, że poszczególne detale nie wpłyną na zbytnie obciążenie. Jak będzie w praktyce? Przekonamy się w kolejnych produkcjach.
Źródło: Nvidia