CEO Unity obraził deweloperów
John Riccitiello, dyrektor generalny Unity, powiedział, że programiści, którzy unikają praktyk monetyzacji lub pozostawiają je na późniejszy etap w rozwoju gry są „pieprzonymi idiotami”. Gburowaty CEO użył dokładnie takiego sformułowania w trakcie swojej rozmowy z PocketGamer.biz. Wywiad przeprowadzono w związku z wiadomością o tym, że dostawca narzędzi monetyzacji IronSource połączy się z Unity w czwartym kwartale tego roku.
Suda51, after his own experience working with EA on 2011’s Shadow of the Damned, decided to immortalise John Riccitiello as a power-hungry villain who used to be a game designer’s violent abusive co-worker https://t.co/Ft2dqqqR5F
— left-handed banana (@EKTOutie) July 13, 2022
Zapytany o ewentualne protesty ze strony deweloperów gier w kwestii implementowania różnych rozwiązań związanych z mikropłatnościami lub chęci całkowitej z nich rezygnacji, Riccitiello powiedział: „Bardzo mała część branży gier działa w ten sposób. Uwielbiam potyczki z ludźmi postępującymi wedle tych metod. Są to najwspanialsi, naprawdę cudowni ludzie. Są też jednym z największych pieprzonych idiotów.”
Następnie wyjaśniał, że „szanuje” twórców, którzy chcą po prostu skupić się na swojej pracy oraz „podziwia ich oddanie i troskę”. Sugeruje jednak, że ci ludzie muszą „zrozumieć, co sprawia, że produkt jest udany”. Wygląda na to, że Riccitiello przez sukces postrzega doskonałą monetyzację i czerpanie zarobków z gry na długo po jej wydaniu.
Fuzja z Ironsource spotkała się z wielką krytyką ze względu na to, że firma zmagała się wcześniej z oskarżeniami o tworzenie… malware.
Riccitiello przeprasza: „moje słowa wyjęto z kontekstu”
15 lipca Riccitiello napisał na Twitterze, że jego słowa zostały „wyjęte z kontekstu” i dodał, że „bardzo mu przykro, jeśli to, co powiedział, uraziło któregoś z twórców gier”.
„Clickbait. Słowa wyrwane z kontekstu. Absolutnie kocham ludzi, którzy tworzą gry. Kreatywna, ciężka praca” – mówił.
Clickbait. Out of full context. Deeply sorry if what I said offended any game dev. Absolutely love the people that make games. Creative, hard work. #Unity
— John Riccitiello (@johnriccitiello) July 15, 2022
W pełnym kontekście wywiadu dyrektor generalny Unity, Marc Whitten, mówił o tym, że ma nadzieję, że twórcy indie zastanowią się nad tym, jak skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców na jak najwcześniejszym etapie procesu tworzenia. Pocket Gamer podążył za tą myślą w swoim wywiadzie, wskazując, że słowa te spotkały się z „niezadowoleniem ze strony niektórych programistów”. To wtedy właśnie Riccitello odpowiedział przytoczonymi wyżej słowami na nieprzestrzeganie przez nich najwyraźniej jedynej słusznej filozofii rozwoju.
Mimo tłumaczeń słowa prezesa spotkały się z niemal powszechną krytyką deweloperów z branży gier.
„John Riccitiello myśli, że jestem idiotą” – napisał na Twitterze Breogán Hackett, deweloper If Found. „Myślę, że to mała chciwa kapitalistyczna świnia, której zależy tylko na pieniądzach. Jestem tak zmęczony ludźmi takimi jak on, którzy rujnują rzeczy, które kocham” – dodał. W podobnym tonie wypowiadało się wielu innych twórców.
Źródło: PocketGamer.biz, Twitter