Ulubione komunikatory Polaków. Facebook ma nas w garści

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Ulubione komunikatory Polaków. Facebook ma nas w garści
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował najnowsze badanie klientów indywidualnych „Analiza funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce oraz ocena preferencji konsumentów” za 2022 rok. Z obszernego dokumentu dowiadujemy się, że najpopularniejszymi usługami w minionym roku były telefonia mobilna, telewizja oraz dostęp do internetu, zarówno mobilny jak i stacjonarny. W badaniu poruszono również kwestię komunikatorów internetowych, z których korzystamy na co dzień.

Jak czytamy na stronie UKE, w ubiegłym roku badani najczęściej wybierali usługi telefonii komórkowej (97,2%), w przeważającej większości za pomocą smartfona. Spośród jej użytkowników aż 92,7% korzystało z internetu, a 74% znało wielkość swojego pakietu danych internetowych. Aż 9 na 10 badanych, którzy wyjeżdżali w zeszłym roku za granicę, korzystało z usług w roamingu, głównie z połączeń głosowych i SMS.

Sprawdź: 12 trików w Messengerze, których mogłeś nie znać

Dostęp do internetu zadeklarowało 79,1% respondentów, z czego dwie trzecie (69,8%) posiadało dostęp stacjonarny, a ponad połowa (57,3%) mobilny.

Z usług telewizyjnych korzystało 87,5% badanych. Najpopularniejszym rodzajem były streaming wideo (41,7%), a po nim naziemna telewizja cyfrowa (DVB-T2) (33,2%).

Komunikatory internetowe w smartfonie

72,4% respondentów zadeklarowało, że wykorzystuje Internet w telefonie do korzystania z komunikatorów, 70,8% korzysta z bankowości elektronicznej.

2023-03-03 152516

Analiza funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce oraz ocena preferencji konsumentów za 2022 rok / Źródło: UKE

Prawie 3/4 użytkowników telefonii komórkowej korzystało z komunikatorów internetowych zainstalowanych w telefonie. Najczęściej wykorzystywanym komunikatorem był Messenger (87,8%), WhatsApp (67%), Skype (20,4%), Discord (10,9%), Telegram (9,2%), Viber (6,3%) czy Signal (6,1%).

72,4% respondentów zadeklarowało, że wykorzystuje Internet w telefonie do korzystania z komunikatorów, 70,8% korzysta z bankowości elektronicznej.

2023-03-03 154137

Analiza funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce oraz ocena preferencji konsumentów za 2022 rok / Źródło: UKE

Polecamy: 5 komunikatorów, którymi zastąpisz WhatsApp

Jak wskazuje UKE, respondenci raczej pozytywnie ocenili funkcjonowanie rynku telekomunikacyjnego. Prawie co czwarta osoba zauważyła pozytywne zmiany w ciągu ostatniego roku. Około 16,1% klientów wskazał negatywne zmiany, a głównie wymienianym czynnikiem był wzrost cen (69%).

Cały raport można znaleźć pod tym adresem: UKE – raport z badania klientów indywidualnych – 11,3 MB plik PDF

Źródło: UKE

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.