Jak czytamy na stronie UKE, w ubiegłym roku badani najczęściej wybierali usługi telefonii komórkowej (97,2%), w przeważającej większości za pomocą smartfona. Spośród jej użytkowników aż 92,7% korzystało z internetu, a 74% znało wielkość swojego pakietu danych internetowych. Aż 9 na 10 badanych, którzy wyjeżdżali w zeszłym roku za granicę, korzystało z usług w roamingu, głównie z połączeń głosowych i SMS.
Sprawdź: 12 trików w Messengerze, których mogłeś nie znać
Dostęp do internetu zadeklarowało 79,1% respondentów, z czego dwie trzecie (69,8%) posiadało dostęp stacjonarny, a ponad połowa (57,3%) mobilny.
Z usług telewizyjnych korzystało 87,5% badanych. Najpopularniejszym rodzajem były streaming wideo (41,7%), a po nim naziemna telewizja cyfrowa (DVB-T2) (33,2%).
Komunikatory internetowe w smartfonie
72,4% respondentów zadeklarowało, że wykorzystuje Internet w telefonie do korzystania z komunikatorów, 70,8% korzysta z bankowości elektronicznej.
Prawie 3/4 użytkowników telefonii komórkowej korzystało z komunikatorów internetowych zainstalowanych w telefonie. Najczęściej wykorzystywanym komunikatorem był Messenger (87,8%), WhatsApp (67%), Skype (20,4%), Discord (10,9%), Telegram (9,2%), Viber (6,3%) czy Signal (6,1%).
72,4% respondentów zadeklarowało, że wykorzystuje Internet w telefonie do korzystania z komunikatorów, 70,8% korzysta z bankowości elektronicznej.
Polecamy: 5 komunikatorów, którymi zastąpisz WhatsApp
Jak wskazuje UKE, respondenci raczej pozytywnie ocenili funkcjonowanie rynku telekomunikacyjnego. Prawie co czwarta osoba zauważyła pozytywne zmiany w ciągu ostatniego roku. Około 16,1% klientów wskazał negatywne zmiany, a głównie wymienianym czynnikiem był wzrost cen (69%).
Cały raport można znaleźć pod tym adresem: UKE – raport z badania klientów indywidualnych – 11,3 MB plik PDF
Źródło: UKE