UOKiK zbada reklamy 5G. Plus i Play pod lupą

Maksym SłomskiSkomentuj
UOKiK zbada reklamy 5G. Plus i Play pod lupą
Pamiętacie, gdy jeden z polskich telekomów posługiwał się hasłem „5G Ready” w odniesieniu do rozwiązań nie mających z prawdziwym 5G zbyt wiele wspólnego? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma zamiar zbadać reklamy 5G w sieciach ofert komórkowych oraz informacje dotyczące wprowadzania rzeczonej technologii do ofert operatorów. Konsumenci skarżą się, że nie mogą korzystać z 5G mimo zapewnień przedsiębiorców.

UOKiK zbada reklamy 5G

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów donosi o licznych skargach Polaków, dotyczących ofert dostępu do sieci 5G w ramach ofert sieci komórkowych. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny poinformował o wszczęciu postępowania wyjaśniającego wobec P4, operatora sieci Play oraz Polkomtel, operatora sieci Plus. Chce zweryfikować, czy udzielane w kampanii marketingowych informacje nie wprowadzały klientów w błąd.

Klienci Plusa skarżą się na nieprawidłowe działanie 5G pomimo posiadania urządzeń wspierających obsługę. Konsumenci korzystający z usług Play z kolei byli przekonani, że cena usługi wraz z urządzeniem obejmowała Internet w prędkości 5G. Małym drukiem dopisywano rzekomo informacje, że ani taryfa, ani sprzedawane urządzenia nie obsługiwały tej technologii. UOKiK zbada teraz, czy takie sytuacje faktycznie miały miejsce.

„Rzetelna informacja o zasadach działania technologii, np. o tym czy telefon konsumenta obsługuje częstotliwość sieci 5G danego operatora, oraz o cenie właściwej dla usługi o określonych właściwościach, ma dla konsumenta kluczowe znaczenie przy podjęciu decyzji o skorzystaniu z oferty. Istotne z perspektywy użytkownika warunki oferty muszą być przedstawione wprost – bez gwiazdek, nieczytelnej czcionki, licznych odniesień, w przeciwnym razie mogą wprowadzać w błąd. Technologia 5G to korzyści dla konsumentów w postaci szybszego dostępu do internetu, możliwości podłączenia wielu urządzeń, zwiększenia prędkości przesyłania i pobierania danych – to wzbudza zainteresowanie konsumentów. Przedsiębiorcy powinni poza informowaniem o korzyściach tej technologii, podawać również konieczne do spełnienia warunki, aby można było z niej skorzystać” – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Postępowania toczą się w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom. Dopiero kolejnym krokiem może być postępowanie właściwe, które może zakończyć się nałożeniem kary do 10 procent rocznego obrotu przedsiębiorcy.

Źródło: UOKiK

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.