W zestawieniu rok-do-roku, liczba aktywnych graczy na Facebooku zdecydowanie się zmniejszyła. Pod koniec 2011 roku zaledwie 25 procent aktywnych użytkowników tego serwisu społecznościowego grało w gry. Porównując, rok wcześniej liczba ta wynosiła 50 procent. Spadek jest o tyle bardziej bolesny, że realna liczba osób posiadających konto na Facebooku stale rośnie.
Jak zmniejszenie zainteresowania grami w serwisie społecznościowym odczuła Zynga? Od początku do końca 2011 roku straciła ona w sumie 65 milionów użytkowników, osiągając w grudniu wynik 225 milionów aktywnych użytkowników. Firma ta posiada obecnie około 12 procent udziałów w mobilnej rozrywce na Facebooku.
Spadek zainteresowania społecznościową rozrywką może sugerować, że zmienia się powoli sposób postrzegania serwisów społecznościowych przez użytkowników. Coraz częściej zastępują one komunikatory i stają się narzędziem ułatwiającym pracę. Z drugiej strony limit wydojonego mleka w FarmVille kiedyś musiał zostać osiągnięty.
Źródło: PCMag.com