Vectra postanowiła po raz kolejny podnieść ceny swoich usług. To skutek klauzuli inflacyjnej, która znalazła się swego czasu w umowach. Operator postanowił właśnie wykorzystać ten zapis prawny, co rzecz jasna odbije się na klientach. To dosyć przykra wiadomość, bowiem niewiele czasu minęło od poprzedniej aktualizacji cennika. Na co dokładnie muszą przygotować się użytkownicy?
Vectra wykorzystuje moc klauzuli inflacyjnej
Vectra argumentuje obecną falę podwyżek „obecną sytuacją gospodarczą” oraz próbą nieustannego dostarczania usług na najwyższym możliwym poziomie. Urealnienie opłat podobno „nie było łatwą decyzją”, lecz finalnie ten proces ma odbić się pozytywnie na doświadczeniach internautów. Pieniądze mają zostać bowiem wykorzystane na dalsze inwestowanie w technologie i rozwiązania poprawiające komfort z ich korzystania.
- Sprawdź również: Vectra zwiększa prędkość internetu i rozdaje HBO Max
Każdy klient odczuje podwyżki na swój własny sposób – zależy jakie kto ma zobowiązania. Warto jednak podkreślić, iż chodzi o osoby korzystające z usług grupy Vectra od września 2022 roku. Do tego grona zaliczają się również konsumenci przedłużający dotychczasowe umowy bądź je zmieniający. Zmiana cen wynika natomiast z ogłoszonego poziomu inflacji konsumenckiej, który wyniósł 11,4 procent. Trzeba więc przyznać, że nadchodzi naprawdę spora aktualizacja.
Sytuacja jest o tyle poważna, że opłaty pójdą w górę tak naprawdę w przypadku wszystkich usług świadczonych przez grupę Vectra – wyjątków jest stosunkowo niewiele. Koniecznie więc zapoznajcie się z najnowszymi komunikatami, zapewne otrzymacie specjalne powiadomienie zawierające wszelkie niezbędne szczegóły. Kto wie, może akurat nie znajdziecie się na inflacyjnej liście?
Klauzula waloryzacyjna jest obiektem kontrowersji
Jeśli zaś chodzi o samą kontrowersyjną klauzulę, to niejednokrotnie była ona obiektem sporów. Została ona wprowadzona do wielu umów właśnie jesienią 2022 roku i umożliwiała operatorom zmianę cen na podstawie wyżej wspomnianego poziomu inflacji. Tym samym koncerny wykorzystały lukę w prawie dotyczącym zakazu podnoszenia cen w ramach podpisanych już umów.
Nic więc dziwnego, że konsumenci masowo zaczęli zgłaszać tego typu procedery do UOKiK, który podjął pewne działania. Za wiele się w tej sprawie jednak nie zmieniło, co doskonale widać po obecnych poczynaniach grupy Vectra.
Pozostaje mieć nadzieję, że to ostatnia tego typu podwyżka w najbliższym czasie.
Źródło: Wirtualne Media / Zdjęcie otwierające: Vectra, unsplash.com (@glenncarstenspeters)