Dowiedzieliśmy się, że VOD.pl zniknie z sieci już w przeciągu kilku najbliższych tygodni. Taką decyzję podjął właściciel serwisu, który bez większych ogródek przyznaje, że mnogość platform streamingowych działa na szkodę m.in. klientów. Dlatego też zdecydowano o wygaszeniu popularnego projektu i przeniesieniu dostępnej tam zawartości do innej usługi. Przy okazji przypomniano o zbliżającym się wielkimi krokami rebrandingu HBO Max. Na co dokładnie muszą przygotować się internauci?
To koniec VOD.pl, co otrzymamy w zamian?
Maciej Gozdowski, szef streamingu w TVN Warner Bros Discovery., poinformował o planach koncernu na pierwszą połowę 2024 roku. Głównym celem jest uporządkowanie posiadanych marek w celu najlepszego wykorzystania ich potencjału. Dlatego też zadecydowano, że serwis VOD.pl zostanie wygaszony, a jego oferta przejdzie do Playera. Warto jednak zaznaczyć, iż sam portal radził sobie podobno bardzo dobrze i osiągane rezultaty nie są powodem wykonania tak radykalnego kroku.
Sprawdź także: VOD.pl z przymusową rejestracją konta. To spore ograniczenie
Obecność kilku streamingów potrafił wprowadzić klientów w zdezorientowanie i chyba sporo osób się zgodzi z tym stwierdzeniem. Chyba nikt nie dokonał w przeciągu kilku lat tylu rebrandingów co Warner Bros Discovery. Dobrze jest więc słyszeć, że niedługo przynajmniej część kwestii zostanie uporządkowanych. Już od 18 stycznia nowi użytkownicy Playera mają okazję widzieć jego strefę bezpłatną, gdzie zachowano część kolorystyki znanej z VOD.pl. Widzowie mogą bez problemu oglądać 15 kanałów TVN „nowej generacji” i wkrótce pojawi się tam więcej treści.
Mowa chociażby o szeregu programów i seriali czy darmowym streamingu takich stacji jak TVN7, TTV czy Metro. Wspomniano również o ciągłości współpracy z Onetem, byłym właścicielem portalu VOD.pl – nadal będzie on odpowiadał za promocję bezpłatnej zawartości, co jest bardzo dobrą wiadomością. Jeśli zaś chodzi o proces migracji dotychczasowych użytkowników, to będzie to następować etapami. Wyczekujcie więc stosownych komunikatów.
Decyzja wyjdzie TVN-owi na dobre?
Podjęta decyzja z jednej strony wydaje się sensowna, z drugiej jednak niekoniecznie. VOD.pl to niezwykle popularny serwis, który każdego miesiąca odwiedzany jest przez kilka milionów użytkowników. Podobnie ma się zresztą sytuacja z Playerem mogącym pochwalić się ugruntowaną pozycją na rynku. Pytanie więc brzmi – ilu internautów faktycznie przeniesie się na drugą platformę? Czas pokaże.
Przeczytaj również: HBO Max niedługo zniknie z Polski. Nadchodzą istotne zmiany
Warto jednak pamiętać, że firma ma w zanadrzu jeszcze jedną niespodziankę. HBO Max przemieni się wiosną na Max, zaoferuje nową szatę graficzną i odświeżoną ofertę. Zapewne to o tym projekcie będziemy głównie słyszeć przez najbliższe miesiące. W momencie rebrandingu HBO GO na HBO Max przygotowano dla użytkowników świetną ofertę powitalną – czy podobnie będzie i tym razem?
Należy uzbroić się w odpowiednią dawkę cierpliwości i czekać na oficjalne komunikaty w tej sprawie.
Źródło: Wirtualne Media / Zdjęcie otwierające: VOD.pl, wł.