W 2016 roku Chiny staną się największym rynkiem gier online

m.matuszewskiSkomentuj
W 2016 roku Chiny staną się największym rynkiem gier online
Globalny rynek gier online w 2014 roku przekroczył wartość ponad 80 miliardów dolarów wzrastając o prawie 8 procent w skali roku. MiC przewiduje, że udział chińskiego rynku do 2016 roku wzrośnie z 16,1 do 24,5 miliarda dolarów czyniąc ten kraj liderem sieciowego grania.

Obecnie na rynku gamingu internetowego dominuje chiński holding Tencent, którego udziały szacuje się na 50-60 procent całości. I zdaniem wspomnianego instytutu w najbliższej przyszłości się to nie zmieni. Analitycy przewidują również, że z czasem popularność gier przeglądarkowych (bez potrzeby pobierania) zacznie się zmniejszać, podczas gdy zyskiwać będą produkcje mobilne. Prognozy mówią o wzroście z 25 procent w 2014, do 35 procent w 2015 roku.

Źródło: telecompaper.com

Udostępnij

m.matuszewski