WhatsApp banuje każdego miesiąca 2 miliony kont. Firma wyjaśnia jak to robi

Piotr MalinowskiSkomentuj
WhatsApp banuje każdego miesiąca 2 miliony kont. Firma wyjaśnia jak to robi
Przeprowadzanie tzw. czystek na portalach społecznościowych to proces, bez którego platformy te szybko zostałyby zalane przez spam oraz fałszywe konta. Niektórym dbanie o porządek wychodzi lepiej, niektórym nieco gorzej. WhatsApp należy z pewnością do tej pierwszej grupy – firma pochwaliła się właśnie, że każdego miesiąca banowanych jest około dwóch milionów kont.

Taką informację mieli przekazać menadżerowie firmy podczas spotkania prasowego w stolicy Indii. Miejsce w tym przypadku nie jest losowe – to właśnie w tym jednym z najbardziej zaludnionych państw świata współczynnik występowania fałszywych kont jest największy. WhatsApp przy okazji briefingu postanowił wyjaśnić jakie mechanizmy wykorzystywane są do przeprowadzania takich masowych banicji.

Programiści opracowali wyjątkowy system uczenia maszynowego służący do wykrywania i blokowania kont, które nie przestrzegają regulaminu platformy – chodzi tutaj chociażby o masowe wysyłanie niechcianych wiadomości czy tworzenie wielu kont w celu rozprzestrzeniania treści o wątpliwej rzetelności. Stworzony mechanizm jest w stanie banować użytkowników już w fazie rejestracji (20 procent fałszywych kont jest blokowanych już na tym etapie).

Pracownicy WhatsAppa oczywiście twierdzą, że zanim algorytm został wprowadzony to przeprowadzono setki testów, aby dobrze wykonywał powierzone mu zadania. Sztuczna inteligencja ma być odpowiedzialna za 75 procent banów z tytułowych dwóch milionów – reszta oczywiście blokowana jest ręcznie.

Systemy zwalczające spam i fałszywe konta mają być cały czas ulepszane, co ma przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa prawdziwych użytkowników i poprawić komfort korzystania z WhatsAppa.

Źródło: Android Authority

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.