Taką informację mieli przekazać menadżerowie firmy podczas spotkania prasowego w stolicy Indii. Miejsce w tym przypadku nie jest losowe – to właśnie w tym jednym z najbardziej zaludnionych państw świata współczynnik występowania fałszywych kont jest największy. WhatsApp przy okazji briefingu postanowił wyjaśnić jakie mechanizmy wykorzystywane są do przeprowadzania takich masowych banicji.
Programiści opracowali wyjątkowy system uczenia maszynowego służący do wykrywania i blokowania kont, które nie przestrzegają regulaminu platformy – chodzi tutaj chociażby o masowe wysyłanie niechcianych wiadomości czy tworzenie wielu kont w celu rozprzestrzeniania treści o wątpliwej rzetelności. Stworzony mechanizm jest w stanie banować użytkowników już w fazie rejestracji (20 procent fałszywych kont jest blokowanych już na tym etapie).
Pracownicy WhatsAppa oczywiście twierdzą, że zanim algorytm został wprowadzony to przeprowadzono setki testów, aby dobrze wykonywał powierzone mu zadania. Sztuczna inteligencja ma być odpowiedzialna za 75 procent banów z tytułowych dwóch milionów – reszta oczywiście blokowana jest ręcznie.
Systemy zwalczające spam i fałszywe konta mają być cały czas ulepszane, co ma przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa prawdziwych użytkowników i poprawić komfort korzystania z WhatsAppa.
Źródło: Android Authority