Wielkie marki wycofują swoje reklamy z YouTube’a. Co jest tego powodem?

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Wielkie marki wycofują swoje reklamy z YouTube’a. Co jest tego powodem?
{reklama-artykul}
YouTube nie ma ostatnio zbyt dobrego okresu. Po licznych doniesieniach o nieodpowiednich treściach w materiałach wideo dla dzieci, z serwisu swoje reklamy wycofało kilka znanych marek.

Mowa między innymi o HP, producencie słodyczy Mars, Lidlu, Deutsche Banku czy chociażby Diageo, właścicielu marki Smirnoff. Reklam na YouTubie nie wyświetla już także Adidas. Serwis wideo ma zatem spore kłopoty, z którymi musi się szybko rozprawić.

Dlaczego w ogóle wymienione wyżej firmy zrezygnowały z reklam na YouTubie? Sprawa dotyczy materiałów wideo, które potencjalnie kierowane są dla dzieci. W ostatnich dniach pojawiło się kilka raportów, które wskazują, że nie są one odpowiednie dla najmłodszych. Ponadto w komentarzach pod wieloma z nich pojawiają się treści pedofilskie.

Wspomniane firmy nie chcą mieć nic wspólnego z tego typu działalnością. Aby upewnić się, że ich reklamy nie są wyświetlane pod takimi filmikami, postanowiły całkowicie zawiesić działalność marketingową na YouTubie.

youtube Nieodpowiednie komentarze pod filmikami dla dzieci

Śledztwo przeprowadzone przez wolontariuszy wskazało, że w serwisie YouTube może być nawet 100 tys. aktywnie działających pedofilów, którzy publikują nieodpowiednie komentarze. Znajdują się w nich numery telefonów, a także prośby o wrzucenie kolejnych filmików z dziećmi, niejednokrotnie poniżej 13 roku życia.

Przedstawiciele serwisu YouTube obiecują skuteczniejszy sposób walki z tego typu treściami. W ubiegłym tygodniu usunięto ponad 50 kanałów, a od czerwca zablokowano wyświetlanie reklam na ponad 3,5 mln materiałów wideo.

Dla wielu firm reakcja YouTube’a jest niewystarczająca i zbyt późna, dlatego też zdecydowano się na wstrzymanie emisji reklam w tym serwisie.

Źródło: Daily Mail

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.