Google ogłosiło, że aktualnie 40% ruchu generowanego na stronie YouTube pochodzi z urządzeń mobilnych (zarówno smartfony jak i tablety). Dla porównania, w 2012 roku ruch ten wynosił 25%, zaś w 2011 tylko 6%. Z takim tempem przyrostu wszystko wskazuje na to, że w następnym roku to właśnie urządzenia mobilne prześcigną komputery pod względem generowanego ruchu na YouTube. Przykład ten dobitnie pokazuje zmniejszającą się pozycję komputerów PC na rzecz tabletów i smartfonów, co pokazują ostatnie wyniki sprzedaży.
Jak się okazuje, YouTube to nie jedyny tego typu przypadek. Podobnie kwestia popularności wygląda w odniesieniu do Facebooka, choć tutaj już w drugim kwartale bieżącego roku urządzenia mobilne uzyskały dominującą pozycję. Wtedy też na 1.15 mld użytkowników, aż 819 mln generowało ruch z poziomu smartfonów i tabletów – łącznie daje to aż 73% udziałów. Czy faktycznie rynek komputerów może czuć się zagrożony?
Źródło: Google