YouTube wprowadza nowe reklamy. Będą sterowane przez AI

Piotr MalinowskiSkomentuj
YouTube wprowadza nowe reklamy. Będą sterowane przez AI

YouTube już niedługo wzbogaci się o zupełnie nowe reklamy wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ich obecność bez wątpienia ucieszy wszystkich reklamodawców, którzy otrzymają narzędzie ułatwiające kierowanie użytkowników do produktów/wydarzeń sezonowych. O co dokładnie chodzi?

YouTube z nowymi reklamami – co to oznacza?

Nie da się ukryć, że ostatnio YouTube szaleje w kwestii reklam. Ich blokery są przez platformę wykrywane, co powoduje blokadę odtwarzacza użytkownikom. Przez pewien czas zasięg kontrowersyjnego rozwiązania ograniczony był wyłącznie do mieszkańców Stanów Zjednoczonych, lecz teraz zostało ono wprowadzone globalnie. Sam stałem się ostatnio ofiarą nowej polityki.

Tym razem natomiast postanowiono wprowadzić nowe reklamy wykorzystujące sztuczną inteligencję. Mowa o spotach kierunkowych, dzięki czemu internauci zobaczą więcej treści dotyczących np. świąt Bożego Narodzenia w okolicach tego wydarzenia.

Nowy pakiet reklamowy nosi nazwę „Spotlight Moments” i ma okazać się przydatny szczególnie reklamodawcom. AI będzie automatycznie identyfikować najpopularniejsze materiały jako powiązane z określonym momentem kulturowym. Google jako przykłady podaje Halloween, galę rozdania Oscarów czy różne wydarzenia sportowe. Dzięki temu marketingowcy dostaną opcję dodawania reklam nawiązujących bezpośrednio do tematu filmu.

Źródło: Google (via TechCrunch)

Co ciekawe, takie reklamy znajdą się też na markowych kanałach YouTube, gdzie filmy znajdą się w dynamicznie aktualizowanych listach odtwarzania. Na razie tylko jedna agencja ma dostęp do nowej oferty „Spotlight Moments”.

Warto mieć jednak na uwadze, że to jedna z wielu funkcji na YouTube wykorzystujących sztuczną inteligencję. Google inwestuje coraz więcej środków w AI i raczej trudno się temu dziwić. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż reklamodawcy zauważyli wzrost zainteresowania ich treściami po wprowadzeniu niedawno wdrożonych rozwiązań Video Reach i Video View.

Tak naprawdę uczenie maszynowe i algorytmy stały się już normą w branży reklamowej, zwłaszcza takiej o ogromnym zasięgu. Można więc liczyć na to, że coraz więcej narzędzi implementowanych przez korporację będzie wykorzystywać te nowe technologie.

Okej, ale co to wszystko oznacza dla użytkowników? Przede wszystkim oglądając materiał na temat Halloween muszą być przygotowani na to, iż zobaczą więcej reklam dotyczących tego wydarzenia.

Nie brzmi to najgorzej, choć zobaczymy jak to wszystko prezentować się będzie w praktyce.

Źródło: TechCrunch / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@eyestetix)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.