Dane amerykańskiego giganta wskazują, że YouTube ma już 25 milionów dorosłych użytkowników w Polsce, a 12 milionów widzów ogląda treści z platformy na telewizorach. O 30% wzrósł też czas oglądania treści w internecie.
– Coraz większa rola internetu i platform wideo jest we współczesnym świecie nieunikniona, ponieważ masowe, zunifikowane media dużo słabiej odpowiadają na nasze indywidualne potrzeby. Stworzona przez telewizję popkultura zbudowana na masowej widowni, tej samej, lekkiej treści, na naszych oczach zmienia się w kulturę indywidualnego i pogłębionego doświadczenia. Oczywiście internet też jest masowy, ale większa możliwość wyboru, przykładowo wideo na YouTube, sprawia, że Polki i Polacy wskazują tę platformę jako źródło stymulującego intelektualnie i ciekawego kontentu, którego nie znajdą nigdzie indziej. Warto zauważyć, że ponad połowa przedstawicieli i przedstawicielek generacji Z przyznaje, że ogląda w sieci unikatowe treści, które są interesujące dla nich, a których ich znajomi nawet nie znają. – komentuje Iwona Piwek, Head of Sales, YouTube.
Telewizor to nie tylko tradycyjna telewizja
Google wskazuje, że telewizor definitywnie przestał nam kojarzyć się wyłącznie z oglądaniem telewizji. W Stanach Zjednoczonych więcej gospodarstw ma dzisiaj telewizor podłączony do internetu niż do telewizji kablowej. W przypadku YouTube w Polsce, platformę na telewizorach podłączonych do internetu ogląda miesięcznie 12 milionów polskich widzów. Connected TV to dla YouTube drugi rok z rzędu najszybciej rosnący sposób oglądania przez użytkowników.
Wśród trendów, które najszybciej rosną na popularności na polskim YouTube, wymienione zostały także krótkie formy wideo, czyli YouTube Shorts. Chociaż krótkie formaty na YouTube były popularne już w 2005 roku, teraz ich forma jest dostosowana do współczesnych realiów. Filmy Shorts notują obecnie 30 mld wyświetleń dziennie – to 4 razy więcej niż rok temu.
Boom na social commerce niewątpliwie zbliża się do nas wielkimi krokami już dzisiaj. W czasie YouTube Brandcast, ogłoszone zostało globalne partnerstwo YouTube z Shopify, dzięki czemu twórcy będą mogli zintegrować swoje sklepy z tworzonym przez siebie kontentem na YouTube. Oznacza to, że widzowie będą mogli kupić produkty od sprzedawców w ramach Shopify podczas oglądania filmów lub transmisji na żywo.
Zapis konferencji YouTube Brandcast 2022 można obejrzeć pod tym linkiem.
Źródło: Google