The Wall Street Journal twierdzi, że Google planuje wydać 100 mln dolarów na stworzenie własnych materiałów wykonanych specjalnie dla serwisu internetowego. YouTube już rozpoczęło negocjacje z agencjami Hollywood celem zatrudnienia utalentowanego twórcy. W ramach zmian na portalu YouTube, serwis utworzy 20 kanałów tematycznych, na których pojawi się 5-10 godzin materiałów tygodniowo. Wszystko to wiąże się z taktyką YouTube, który chce zatrzymać ludzi jak najdłużej na stronie.
Od wprowadzenia tych zmian, serwis będzie miał nadzieję nie tylko na zwiększenie czasu spędzanego przez użytkowników w serwisie (obecnie około 15 minut dziennie), ale także będzie chciał powiększyć zyski z tytułu reklam.
YT jest obecnie trzecim najczęściej odwiedzanym serwisem na świecie. W zeszłym roku YouTube wygenerował przychód w wysokości 544 mln dolarów. W tym roku prognozy mówią o przychodzie rzędu 800 mln dolarów.
Źródło: Neowin