Wśród przykładów gotowych kanałów „pro” znajdziemy kanał dla kobiet „ceniących sztukę dnia codziennego” KinCommunity. Warto zauważyć, że dla konsumentów zmiany na YouTube oznaczają coraz więcej jakościowo lepszych filmów, które śmiało mogą konkurować z ofertą tradycyjnych oraz internetowych telewizji. Gigant rynku wideo należący do Google, pragnie powiększyć swój i tak już ogromny udział w rynku, zapewniając alternatywę dla TV oraz wykorzystać potencjał wielomilionowej publiczności mnożąc wyświetlenia oraz miejsca reklamowe.
Jak donosi TechRadar, projekt zakłada dodanie 100 różnych kanałów, które zawierać mają show prowadzone przez znane osobistości, jak Jay-Z lub Tony Hawk. Ponadto, YouTube zapewni wyższą jakość na kanałach, które już znajdują się w serwisie, jak TED czy Wall Street Journal.
Zmiany na kanałach odzwierciedlają wiele pracy, którą włożono ostatnio w serwis YouTube. Strona wprowadza nas na zupełnie nowy poziom, przypominając raczej zbiór kanałów telewizji internetowej niż serwis zawierający „wideo-śmieci” ładowane przez użytkowników.
Źródło: TechRadar