Odkąd zadebiutowały YouTube Shorts, YouTube nieco ulepszył i rozbudował powiązane z nimi funkcjonalności. Niemniej, aż do teraz towarzyszy im poważne ograniczenie, z którym nie mają do czynienia użytkownicy TikToka. Otóż jako Shortsy kwalifikowane są tylko te materiały wgrywane na platformę, które mają nie więcej niż 60 sekund długości. W końcu się to jednak zmieni i Google właśnie poinformowało, kiedy.
YouTube Shorts w końcu powyżej minuty
Już od 15 października bieżącego roku użytkownicy YouTube będą mogli tworzyć filmy Shorts o długości aż do 3 minut. Innymi słowy, Google zdecydowało się spełnić jedną z najczęściej zgłaszanych przez społeczność próśb.
Co ważne, nagrane w pionie materiały, które zostały przesłane na YouTube przed powyższą datą, nie zostaną nagle przekształcone na Shortsy. Zmiana obejmie bowiem tylko nowe filmy.
Inne zmiany w Shortsach
Google zapowiedziało też, że w najbliższych miesiącach zamierza wprowadzić ulepszenia w systemie rekomendacji dla dłuższych Shortsów. Ponadto Shortsy zyskają nowe funkcje. YouTube pozwoli korzystać z szablonów, które znajdziecie po wybraniu opcji Remiks i następnie „Użyj tego szablonu”. Wkrótce pojawi się również możliwość remiksowania klipów z ulubionych filmów z platformy – nawet wielu filmów na raz.
Nowością będzie także nowa strona z trendami Shorts, którą znajdziecie na urządzeniach mobilnych. Ponadto komentarze publikowane pod Shortsami staną się widoczne bezpośrednio w feedzie tych filmów.
Aha, mamy jeszcze dobre wieści dla osób, które nie są miłośnikami formatu Shorts. YouTube wprowadzi opcję zmniejszenia widoczności tego typu filmów. Wystarczy, że klikniecie w trzy kropki widoczne w prawym górnym rogu siatki Shorts na stronie głównej platformy i wybierzecie opcję „Pokaż mniej”. Niestety, ta zmiana ma mieć tylko tymczasowy efekt (jak wiele funkcji na YouTube), ale to zawsze coś.
Źródło: YouTube, fot. tyt. YouTube