U części użytkowników pod filmami, zarówno w przeglądarce, jak i aplikacji mobilnej, pojawiły się niebieskie ramki. Zawierają one słowa kluczowe, twórców i tematy powiązane z aktualnie oglądanym wideo. Pozwalają one na bardziej szczegółowe znajdowanie pokrewnych treści, niż przeglądanie sugerowanych filmów.
Pod pewnym materiałem MMA pojawiły się cztery kategorie:
foto: The Verge
Jak widzicie możemy zobaczyć wszystkie sugerowane treści, bądź skupić się na konkretnej zakładce.
Pozostaje pytanie czy będą one działały tak, jakby chcieli tego użytkownicy? Czy może raczej tak jak do tej pory? Od jakiegoś czasu bowiem rekomendacje na YouTube budzą kontrowersje. Często nie mają nawet nic wspólnego z filmem, który aktualnie odtwarzamy, a ponadto mogą prowadzić do nieprzyzwoitych i niezbyt przyjaznych treści. Więcej informacji znajdziecie w odpowiednim wątku na Reddicie.
Miejmy nadzieję, że równolegle do niebieskich dymków, YouTube będzie pracować nad poprawianiem działania algorytmu, aby ten jak najlepiej podsuwał nam nowe treści.
Źródło: The Verge