„Ludzie nie wiedzą, czego szukać, bo nie zdają sobie sprawy, co jest ciekawego na YouTube” – dodaje Nandy. Rzeczywiście, wyszukiwanie wideo różni się od poszukiwań, które przeprowadzamy w Google. W wyszukiwarce internetowej liczy się konkretne zapytanie i precyzyjna odpowiedź. Wyszukiwarka filmów wideo zazwyczaj odpowiada na mało dokładne pytania w rodzaju „śmieszne filmiki”. Czy dla użytkownika zabawna jest stara komedia slapstickowa czy może filmy z upadkami dzieci? A może niektóre dowcipy, choć zatytułowane jako „śmieszne”, są dla użytkownika nudne?
Podpowiedzi mają rozwiązać ten prolem. Dla przykładu: film o tematyce „samoloty bojowe” może mieć przypisane następujące topiki: „myśliwce bojowe polskiej armii”, albo „pokazy lotnicze”. Jak widać, to użytkownik wybierze, co bardziej go interesuje.
Nie wiadomo, kiedy YouTube wprowadzi funkcję do szerszego grona odbiorców. Zainteresowani mogą przetestować nową funkcję wieczorem na TestTube.
Źródło: YouTube, CNET