Serwis Wirtualne Media opublikował wyniki badań przeprowadzonych przez Gemius/PBI, dotyczące rynku VoD w Polsce. Pod względem liczby użytkowników największym serwisem tego typu jest VoD.pl. W maju zanotował 2,99 mln realnych użytkowników.
Na drugim miejscu uplasował się Player.pl z wynikiem 2,17 mln użytkowników, a ostatni stopień podium zajęło wp.tv (1,46 mln użytkowników).
Największym wygranym może się jednak czuć Player.pl. Jeżeli weźmiemy pod uwagę liczbę odsłon i średni czas korzystania z usługi, to platforma TVN jest niekwestionowanym liderem. Mowa bowiem o 33,5 mln odsłon i średnim czasie korzystania 5 godzin i 20 minut. Dla porównaniu VoD.pl wygenerował 12,4 mln odsłon, a użytkownicy korzystali z niego średnio 42 minuty.
Z danych wynika również, że Showmax odnotował w maju 1,08 mln użytkowników, podczas gdy Netflix 742 tys. Warto jednak pamiętać, że ten pierwszy jest stosunkowo świeżym graczem na polskim rynku i wiele osób korzysta z okresu próbnego. Showmax jest też dodawany do ofert operatorów GSM.
Netflix posiada natomiast nieco bardziej ugruntowaną pozycję. Wynik 742 tys. płacących użytkowników to niemal sześć razy więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Warto dodać, że wszystkie dane zostały oparte wyłącznie na podstawie odwiedzin stron internetowych na komputerach, smartfonach i tabletach. Statystyki nie zawierają informacji o użytkownikach korzystających z aplikacji mobilnych, zatem mogą nie być w pełni miarodajne.
TOP 10 serwisów VoD w Polsce pod względem liczby realnych użytkowników:
- VoD.pl – 2,98 mln
- player.pl – 2,17 mln
- wp.tv – 1,46 mln
- VoD tvp.pl – 1,40 mln
- ipla.tv – 1,35 mln
- showmax.com – 1,08 mln
- netflix.com – 0,74 mln
- aplikacja Ipla – 0,46 mln
- ncplusgo.pl – 0,23 mln
- hbogo.pl – 0,21 mln
Źródło: Wirtualne Media