Według najnowszego raportu firmy badawczej ICO Partners, na podstawie dotychczasowych wpłat w pierwszej połowie roku oraz prognozy na kolejne miesiące, łączne wpłaty wyniosą około 27 milionów dolarów. Kwota robi wrażenie, jednak jeśli porównamy ten wynik z rokiem ubiegłym, to wsparcie ze strony graczy będzie mniejsze aż o 31 mln USD. Należy pamiętać, że w ubiegłym pojawiło się sporo interesujących projektów, których na próżno szukać w tym roku na Kickstarterze – przykładem jest choćby Torment, Dreamfall, Amplitude HD czy Kingdom Come: Deliverance. W ubiegłym roku udanych kampanii związanych z wypuszczeniem gier było 446, natomiast w tym roku szacuje się, że liczba nie przekroczy 350 akcji zakończonych sukcesem.
Analitycy szacują, że głównym powodem osłabienia w tym sektorze jest program Early Access na platformie Steam. Graczy zniechęca przede wszystkim świadomość niedokończonych produktów, których premiery są regularnie przekładane. Co sądzicie o akcjach crowdfundingowych? Chwilowy trend czy przyszłość dla kolejnych innowacyjnych projektów (nie tylko z branży elektronicznej rozrywki)?
Źródło: ICO Partners, Zdjęcie: ICO Partners