Firma Apple zdobyła w tym czasie 27% udziałów – 21.4 mln sprzedanych tabletów. W porównaniu z ubiegłym rokiem dało to stratę na poziomie ok 7%, co przełożyło się również na słabszą sprzedaż – 26 mln tabletów w czwartym kwartale 2013 roku.
Najczęściej kupowane były tablety z Androidem. I choć nie wymieniono najlepiej sprzedających się modeli, to dominowały przede wszystkim wersje budżetowe. W sumie sprzedano 51.8 mln tabletów z Androidem, co dało wzrost o 8% w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku – sprzedano wówczas 47.8 mln urządzeń.
Warto wspomnieć również o Surface Pro 3, których sprzedaż w ostatnim kwartale wpłynęła na duży wzrost zainteresowania – aż o 89%, porównując do końcówki 2013 roku. Łącznie sprzedano 5.1 mln tabletów z systemem Windows.
Jak sądzicie, czy moda na tablety powoli dobiega końca, czy też jest to tylko chwilowa stagnacja w oczekiwaniu na modele nowej generacji? Jeszcze w trzecim kwartale ubiegłego roku nic nie wskazywało na taki obrót sprawy.
Źródło: Slashgear