Największy wzrost udziałów w ubiegłym roku zanotował Apple – głównie dzięki znakomitej sprzedaży smartfonów iPhone 6 i iPhone 6 Plus. W ten sposób amerykańska firma zdobyła w USA aż 47.4% oraz 42.5% w Wielkiej Brytanii. Z kolei Android stracił udziały głównie na rynku europejskim i chińskim. Szczególnie odczuwalną stratę zanotowano w Wielkiej Brytanii, gdzie jeszcze w czerwcu 2014 roku udziały wynosiły ponad 60%, by w ciągu pięciu kolejnych miesięcy spadły poniżej 50% – obecnie popularność urządzeń z Androidem wynosi 48.4% w USA (infografikę przedstawiającą ranking popularności na rynku amerykańskim przedstawiono na obrazku powyżej) i 49.7% w Wielkiej Brytanii, a więc Apple ma dużą szansę na zajęcie pozycji lidera w najbliższych miesiącach.
Ranking popularności mobilnych systemów operacyjnych w Wielkiej Brytanii w listopadzie 2014 roku
Pomimo agresywnej kampanii marketingowej, Windows Phone wyraźnie odstaje od wspomnianej konkurencji. W Stanach Zjednoczonych z systemu korzysta zaledwie 3% użytkowników urządzeń mobilnych. Nieco lepiej jest w Wielkiej Brytanii – 7% oraz we Włoszech – 12.7% (dane z listopada 2014). Firma z Redmond nie przyjęła się również na rynku chińskim. Nie pomagają nawet atrakcyjne oferty skierowane wyłącznie na tamtejszy rynek – do listopada ubiegłego roku zanotowano zaledwie 0.6% udziałów.
Pomimo agresywnej kampanii marketingowej, Windows Phone wyraźnie odstaje od wspomnianej konkurencji. W Stanach Zjednoczonych z systemu korzysta zaledwie 3% użytkowników urządzeń mobilnych. Nieco lepiej jest w Wielkiej Brytanii – 7% oraz we Włoszech – 12.7% (dane z listopada 2014). Firma z Redmond nie przyjęła się również na rynku chińskim. Nie pomagają nawet atrakcyjne oferty skierowane wyłącznie na tamtejszy rynek – do listopada ubiegłego roku zanotowano zaledwie 0.6% udziałów.
Kolejne miejsce zajmuje już praktycznie zapomniany Blackberry z wynikiem 0.3% w USA i 0.6% w Wielkiej Brytanii. Jak sądzicie, kto stanie na podium pod koniec bieżącego roku?
Źródło: KantarWorldPanel