Wszystkie Tesla Cybertruck na serwis! Mogą zabić kierowców

Maksym SłomskiSkomentuj
Wszystkie Tesla Cybertruck na serwis! Mogą zabić kierowców

Samochód elektryczny Tesla Cybertruck od początku mierzy się ze słowami krytyki. Jakość wykonania samochodów z fabryk należących do Elona Muska pozostawia sporo do życzenia, jednak do tej pory nie zdiagnozowano usterki tak poważnej jak ta. Wszystkie samochody Tesla Cybertruck muszą trafić na serwis w związku z wadą pedału przyspieszenia. Ten może się zablokować i doprowadzić do kolizji lub wypadku.

Wszystkie Tesla Cybertruck na serwis. Rusza akcja serwisowa

Departament Transportu Stanów Zjednoczonych zarządził wycofanie z ulic do serwisów wszystkich samochodów Tesla Cybertruck ze względu na usterkę, która może powodować utknięcie elementu pedału przyspieszenia pod tapicerką wnętrza. To z kolei może prowadzić do niezamierzonego i długotrwałego przyspieszenia, co w przypadku tak szybkiego auta może oznaczać drogową tragedię. Na szczęście jednoczesne wciskanie pedału hamulca jest w stanie wyhamować pojazd.

Nagrań w sieci obrazujących problem jest sporo, a dobrze obrazuje go ten od @el.chepito1985. Użytkownik samochodu Tesla Cybertruck pokazuje, że nakładka pedału może zsunąć się i wsunąć w tapicerkę, utrzymując pedał przyspieszenia na pełnym gazie. Internauta donosi, że usterka pojawiła się u niego podczas jazdy, ale na szczęście zdążył zatrzymać i zaparkować pojazd, zanim doszło do wypadku.

Co dalej?

Tesla zobowiązana jest do bezpłatnej naprawy lub wymiany wadliwych pedałów. Akcja serwisowa dotycząca samochodów Tesla Cybertruck otrzymała numer SB-24-33-003, a konsumenci zaczną otrzymywać wezwania na serwis począwszy od czerwca. Pytanie brzmi: dlaczego tak późno?

Pierwsze zgłoszenie odnośnie opisywanego tu problemu Tesla otrzymała pod koniec marca bieżącego roku. Testy wewnętrzne i spływające skargi ze strony konsumentów potwierdziły, że problem jest na tyle powszechny, że uzasadnia akcję serwisową Tesla Cybertruck.

Samochody Tesli były już wcześniej objęte akcjami serwisowymi z powodu problemów z autopilotem, kamerami i innymi funkcjami. Wiele z nich udało się rozwiązywać udostępnieniem oprogramowania drogą bezprzewodową. Tym razem będzie inaczej.

Źródło: NHTSA

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.