Amazon rozpoczyna sprzedaż samochodów. Na start popularna marka

Maksym SłomskiSkomentuj
Amazon rozpoczyna sprzedaż samochodów. Na start popularna marka

Niektórzy producenci samochodów stwierdzili, że całkiem niezłym pomysłem będzie sprzedawanie ich online. Jedną z takich marek jest chociażby DS, który już teraz pozwala – także w Polsce – skonfigurować i zamówić wymarzone auto przez Internet. Biznes zwęszyła niespodziewanie firma Amazon. Amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe ogłosiło, że na platformie sprzedażowej Amazon pojawią się oferty nowych samochodów. Na start: propozycje ze stajni Hyundai.

Amazon rozpoczyna sprzedaż samochodów

Mówi się, że na platformach sprzedażowych pokroju Allegro i Amazon można dziś kupić w zasadzie wszystko. Amazon wziął to do siebie i ogłosił w trakcie LA Auto Show 2023, że w drugiej połowie 2024 roku w internetowym sklepie zagoszczą nowe samochody południowokoreańskiej marki Hyundai.

Przedstawiciele Amazon i Hyundai na LA Auto Show 2023
Przedstawiciele Amazon i Hyundai na LA Auto Show 2023. | Źródło: Amazon

Przedstawiciele Amazon i Hyundai podali, że klienci będą mogli kupić auta znajdujące się w swojej okolicy, wyposażyć je i sfinalizować zakup na Amazon.com. Skorzystają przy tym z preferowanej metody płatności lub opcji finansowania. Ba, konsumenci będą w stanie zaplanować dostawę do domu za pośrednictwem lokalnego dealera Hyundai lub odebrać pojazd samodzielnie.

Amazon wcieli się w rolę pośrednika dla osób kupujących samochód za pośrednictwem strony internetowej. Dealer nadal będzie sprzedawcą. W 48 stanach w USA obowiązują przepisy ograniczające lub zabraniające producentom omijania dealerów franczyzowych i sprzedaży pojazdów bezpośrednio konsumentom. Firmom takim jak Tesla i Rivian nie mającym niezależnych dealerów udało się obejść te zasady.

Częścią umowy pomiędzy producentem samochodów i Amazon stanowi uzbrojenie aut Hyundai w asystenta głosowego Alexa. Co więcej, Hyundai zacznie korzystać z Amazon Web Services.

Amazon od lat romansuje z branżą motoryzacyjną

Platforma sprzedażowa Amazon jeszcze w 2016 roku uruchomiła program pilotażowy z Hyundaiem. Umożliwiał on korzystającym z subskrypcji Prime umówienie się na jazdę próbną samochodem tej marki przez Internet.

Amazon pozwala internautom na zwiedzanie wirtualnych salonów samochodowych i porównywanie pojazdów, specyfikacji, kalkulowanie ceny zakupu i odnajdowanie dealera w celu sfinalizowania sprzedaży. Na Amazon.com da się oczywiście kupić części i akcesoria samochodowe. Zakup samochodu bezpośrednio na stronie nie był do tej pory możliwy.

Źródło: Amazon News

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.