AnTuTu, popularna platforma do testowania urządzeń pod kątem wydajności, ogłosiła nowych benchmark przeznaczony dla samochodów elektrycznych. Pojazdy nie będą rzecz jasna porównywane na polu osiągów, twórcy AnTuTu wezmą na tapet ocenę wydajności systemu informacyjno-rozrywkowego.
Jednocześnie poznaliśmy ranking samochodów testowanych w maju tego roku. Który model znalazł się na czele rankingu? Nie jest to Xiaomi SU7.
Benchmark samochodów elektrycznych
Twórcom AnTuTu zależy na rzetelnej ocenie wydajności systemu informacyjno-rozrywkowego w każdym z pojazdów. Nowoczesne samochody naszpikowane są elektroniką, a w wielu z nich nie znajdziemy już zbyt wielu fizycznych przycisków. Większością z funkcji sterujemy za pośrednictwem ekranów dotykowych.
Testy obejmują ocenę wydajności chipsetu oraz dostępnej pamięci RAM i pamięci masowej, podobnie jak w przypadku aplikacji testowej na smartfony. Jak wypadły poszczególne samochody w majowym rankingu? Sprawdźmy.
Podium zestawienia wygląda następująco: Zeekr 007, Xpeng X9 i Mercedes EQE. Na liście widzimy też inne znane pojazdy elektryczne, w tym Lynk & Co 08 na 5. miejscu, Xpeng P7i na 8. miejscu, Nio ET7 na 12. miejscu, Polestar 2 na 14. miejscu, Avatr 11 na 16. miejscu i Audi Q4 e-tron na 17. miejscu.
Jak wypada Xiaomi SU7 na tle konkurencji? Samochód wyposażono w procesor Snapdragon 8295, a ujawnione wyniki testu wskazują, że znalazłby się on na 4. miejscu rankingu (957 833 punktów).
To pierwszy tego typu ranking od AnTuTu i potrzeba więcej czasu, aby zgromadzić obszerniejszą bazę danych.
Źródło: cnmo