Spalinowy Fiat 500 wrócił do sprzedaży po latach przerwy w 2007 roku i z miejsca stał się rynkowym bestsellerem. Do dziś po drogach wielu europejskich miast poruszają się tysiące tych małych miejskich samochodów, produkowanych w tyskich zakładach Fiat Auto Poland. Jakiś czas temu produkcja spalinowego Fiata 500 zakończyła się, a w sprzedaży pozostał jedynie elektryczny nowy Fiat 500e. Pomimo że producent zarzekał się, iż hybrydowa, ani spalinowa wersja tego pojazdu nie powstanie, firma teraz zmieniła zdanie. Powodem jest przeciętna sprzedaż elektryków.
Fiat 500 Ibrida, czyli powrót marki do hybrydy
Ostatnią z wersji poprzedniej odsłony Fiata 500 była jego odmiana hybrydowa. Fiat 500 Hybrid produkowany był od 2020 roku, jednak nadal w nadwoziu opracowanym jeszcze w 2005 roku. W 2020 roku do salonów wjechał Fiat 500e, co wyznaczało rychły początek końca spalinowej „pięćsetki”. Producent zmienił zdanie po analizie danych sprzedażowych.
W czerwcu Fiat potwierdził, że nowy Fiat 500 Ibrida trafi do sprzedaży w 2026 roku. Będzie zmodyfikowaną wersją elektrycznego Fiata 500e, który z różnych względów nie podbił serc kierowców. 108943 spośród 173187 sprzedanych w 2023 roku Fiatów 500 miało silnik spalinowy. Poinformował o tym szef marki Olivier François podczas obchodów 125. rocznicy istnienia Fiata.
Dla mnie „pięćsetka” powinna być elektryczna. 500e to idealny elektryków
– powiedział François, sugerując przy tym, że to idealne auto miejskie.
Przygotowując się do elektryfikacji oferty nie mogliśmy przewidzieć pandemii, niedoborów materiałów i półprzewodników oraz tego, że młodzi odwrócą się od aut elektrycznych. Wierzyliśmy też, że szybciej uda się obniżyć koszty produkcji Fiata 500e
– dodał.
Polecamy: Tesla sprzedaje dodatkowy zasięg aut elektrycznych aktualizacją
Elektryczny Fiat 500e to typowy mieszczuch i taka będzie Ibrida
Fiat 500e to typowo miejski samochód o długości 363,2 cm i rozstawie osi wynoszącym 232,2 cm. Sprzedawany w wersjach z silnikami elektrycznymi o mocy 95 oraz 118 KM legitymuje się akumulatorami o pojemności 21,3 kWh lub 37,3 kWh. Zasięg jest skromny, co czyni auto rozwiązaniem typowo miejskim i podmiejskim.
Możemy być pewni tego, że Fiat 500 Ibrida będzie wyglądał w środku i na zewnątrz niemal identycznie jak nowy Fiat 500e. Wiele osób liczyło po cichu, że Fiat 500 z 2007 roku mimo wszystko doczeka się spalinowego następcy i czekanie się opłacało. Wygląda na to, że wystarczyło zagłosować portfelem.
Od podobnego głosowania portfelami będzie zależało zapewne także i to, czy w 2035 roku w Unii Europejskiej faktycznie zostanie wprowadzony zakaz rejestracji nowych samochodów spalinowych.
Źródło: mat. własny, Autocar