Od dłuższego czasu chcąc zaparkować przy wybranych sklepach sieci Biedronka oraz Lidl, należy pobrać darmowy bilet parkingowy. Parkomaty obsługuje firma APCOA, która bardzo skutecznie radzi sobie z kierowcami lekceważącymi ten obowiązek. Kierowcy nierzadko znajdują za szybą wezwania do zapłaty. Problem w tym, że niektóre z nich wystawiają oszuści. Nowe oszustwo jest wyjątkowo perfidne i łatwo dać się na nie złapać.
Nowe oszustwo na parkingach Biedronki i Lidla
Parkowanie pod sklepami Lidl i Biedronka czasami wiąże się z koniecznością pobrania darmowego biletu. Bilet ten uprawnia do bezpłatnego parkowania na czas zakupów. Gdy kontrolerzy firmy APCOA nie zobaczą odpowiedniego potwierdzenia za szybą samochodu, wystawią mandat. W ostatnim czasie wykryto zupełnie nowe oszustwo – pod APCOA podszywają się przestępcy.
Kierowcy zgłaszają, że za wycieraczkami ich aut ktoś umieszcza podrabiane mandaty z wezwaniem do opłaty. Wykorzystywany jest wizerunek znanej firmy, ale rachunek bankowy nie jest w żaden sposób powiązany z APCOA.
Na fałszywych wezwaniach do zapłaty podawany jest inny numer rachunku bankowego, nie należący do APCOA, który służy do wyłudzenia pieniędzy
– ostrzega w swoim komunikacie prasowym APCOA.
Jak odróżnić fałszywy mandat APCOA od prawdziwego? Na blankiecie wystawionym przez prawdziwego kontrolera znajduje się kod QR. Po zeskanowaniu go aplikacją aparatu w smartfonie jesteśmy przekierowywani na stronę internetową ze szczegółami kary. Jest tam zdjęcie auta zrobione przez kontrolera, numer wezwania i powód nałożenia opłaty. Z tego poziomu da się odwołać od kary lub ją opłacić.
Aby uniknąć kłopotliwych sytuacji można zainstalować na smartfonie aplikację APCOA Flow. Po dodaniu tam numeru rejestracyjnego da się aktywować parkowanie w sposób zdalny. Trzeba pamiętać, aby to robić ręcznie, zaznaczając przy tym czas postoju (bezpłatnie do 1 godziny).
- Pobierz: APCOA Flow (Android)
- Pobierz: APCOA Flow (iOS)
Kary APCOA za parkowanie wynoszą od 95 złotych do nawet 200 złotych, w zależności od lokalizacji i sieci sklepu.
Źródło: APCOA