Samochody elektryczne MG zadebiutowały w Polsce mniej więcej 2 tygodnie temu i za sprawą atrakcyjnych cen zwróciły na siebie spojrzenia wielu kierowców. Na fali popularności marki w polskiej prasie pojawiły się właśnie doniesienia związane z testem zderzeniowym, jakiemu poddano jeden z pojazdów MG Motor. MG 5 otrzymało w nim okrągłe 0 gwiazdek, co może odstraszać od producenta potencjalnych nabywców. Raczej niesłusznie.
Chińskie MG 5 dostało 0 gwiazdek w teście ANCAP
Australoazjatyki Program Oceny Nowych Samochodów (ang. Australasian New Car Assessment Program – ANCAP) od 1993 roku ocenia w swoich testach samochody pod kątem bezpieczeństwa. W przeciwieństwie do Euro NCAP testy nie biorą pod uwagę bezpieczeństwa w momencie zderzenia. ANCAP ocenia obecność systemów, mających tej kolizji zapobiec. Paradoksalnie, na przestrzeni 30 lat zaledwie jeden samochód otrzymał od ANCAP 0 gwiazdek. Stało się to w 2021 roku, a samochodem było Mitsubishi Express, odpowiednik europejskiego Renault Traffic. Teraz oceną na poziomie 0 gwiazdek „wyróżniono” dwa auta – MG 5 oraz Mahindra Scorpio.
MG 5 otrzymując 0 gwiazdek od ANCAP wypadło gorzej niż Mahindra Scorpio. W zakresie ochrony dorosłym i dzieciom samochód otrzymał wynik na poziomie odpowiednio 37 i 58 procent. W zakresie ochrony pieszych przyznano 42 procent maksimum, a w kategorii Safety Assist (systemy bezpieczeństwa) – 13 procent.
Tylko odrobinę lepiej zaprezentował się SUV rodem z Indii. Mahindra Scorpio dostała 0 procent w kategorii systemów bezpieczeństwa, 23 procent za ochronę pieszych, 44 procent – ochronę dorosłych i aż 80 procent za ochronę dzieci. Sumarycznie przełożyło się to na 0 gwiazdek ANCAP.
Warto wspomnieć, że w testach Euro NCAP samochody MG wypadają przyzwoicie. Atrakcyjne cenowo MG 4 dostało w 2022 roku 5 gwiazdek, podobnie jak MG HS w 2019 roku. Najsłabiej wypadł tani i benzynowy MG ZS, który w 2017 roku dostał 3 gwiazdki Euro NCAP.
Źródło: ANCAP Safety Ratings @YouTube