Oto najlepiej sprzedające się samochody w Europie w 2023 roku. Lepiej usiądźcie

Maksym SłomskiSkomentuj
Oto najlepiej sprzedające się samochody w Europie w 2023 roku. Lepiej usiądźcie

Przeglądając Internet łatwo odnieść wrażenie, że kierowcy wprost nie znoszą samochodów elektrycznych. Nawet pod naszymi artykułami na temat tego rodzaju pojazdów zazwyczaj znajduje się istne zatrzęsienie komentarzy krytycznych wobec elektrycznej motoryzacji. Podczas gdy pewien odsetek miłośników aut spalinowych faktycznie czuje absmak do elektryków, dane sprzedażowe sugerują rosnący wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi. Dość powiedzieć, że najlepiej sprzedający się samochód w Europie to właśnie elektryk. Jaki? Tesla Model Y. Warto jednak spojrzeć na całe zestawienie.

Najlepiej sprzedające się samochody w Europie w 2023 roku

W sieci ukazują się kolejne dane dotyczące nowych rejestracji samochodów w 2023 roku, ale też dokładne informacje sprzedażowe. ACEA opublikowała niedawno dane wskazujące jednoznacznie na spadek zainteresowań autami spalinowymi na rzecz hybryd i „pełnych” elektryków (BEV). Dacie wiarę, że aż 14,6 procent nowych aut rejestrowanych w Unii Europejskiej w 2023 roku była elektryczna?

rejestracje nowych samochodów unia europejska 2023
Rejestracje nowych samochodów w Unii Europejskiej w 2023 roku w podziale na rodzaj napędu. | Źródło: ACEA

Teraz dowiedzieliśmy się także, jakie były najlepiej sprzedające się samochody w Europie w 2023 roku – w podziale na modele. Zanim przedstawię ranking ogólny, zobaczcie jakie auta najchętniej kupowali obywatele krajów Unii Europejskiej w 2023 roku w podziale na miesiące:

  • Styczeń – Dacia Sandero
  • Luty – Tesla Model Y
  • Marzec – Tesla Model Y
  • Kwiecień – Dacia Sandero
  • Maj – Tesla Model Y
  • Czerwiec – Tesla Model Y
  • Lipiec – Volkswagen T-Roc
  • Sierpień – Tesla Model Y
  • Wrzesień – Tesla Model Y
  • Październik – Dacia Sandero
  • Listopad – Dacia Sandero
  • Grudzień – Tesla Model Y

Widzicie pewną prawidłowość? Tesla Model Y była najlepiej sprzedającym się samochodem aż przez 7 miesięcy tego roku. Nie muszę chyba mówić, że jest to samochód elektryczny? Przyjrzyjmy się konkretnym liczbom w ujęciu rocznym. Wiecie już zapewne, że europejskim bestsellerem została… tak, tak, Tesla Model Y. Jej przewaga nad drugim najpopularniejszym autem nie była ogromna.

Najlepiej sprzedające się samochody w Europie w 2023 roku – ranking

  1. Tesla Model Y – 254 822 – wzrost o 85,2 proc. vs 2022 r.
  2. Dacia Sandero – 235 893 (+17,5 proc.)
  3. Volkswagen T-Roc – 206 438 (+14,1 proc.)
  4. Renault Clio – 202 942 (+41,6 proc.)
  5. Peugeot 208 – 194 376 (-6,1 proc.)
  6. Opel Corsa – 188 662 (+15,1 proc.)
  7. Volkswagen Golf – 184 279 (+3,9 proc.)
  8. Toyota Yaris Cross – 176 685 (+29,0 proc.)
  9. Volkswagen Tiguan – 174 267 (+16,9 proc.)
  10. Skoda Octavia – 161 784 (+43,5 proc.)
  11. Ford Puma – 159 778 (+16,6 proc.)
  12. Toyota Yaris – 158 838 (-9,5 proc.)
  13. Hyundai Tucson – 158 831 (+5,4 proc.)
  14. Peugeot 2008 – 158 571 (+12,6 proc.)
  15. Dacia Duster – 156 556 (+4,8 proc.)
  16. Kia Sportage – 152 342 (+10,9 proc.)
  17. Citroen C3 – 146 008 (+1,8 proc.)
  18. Nissan Qashqai – 145 476 (+25,4 proc.)
  19. Renault Captur – 145 078 (+7,4 proc.)
  20. Volkswagen Polo – 139 761 (+23,1 proc.)
  21. Toyota Corolla – 132 451 (+2,0 proc.)
  22. Mini – 126 233 (+9,2 proc.)
  23. Fiat Panda – 125 786 (bez zmian)
  24. Audi A3 – 124 444 (+17,6 proc.)
  25. Ford Kuga – 123 422 (-2,9 proc.)
  26. Volvo XC40 – 117 701 (+18,5 proc.)
  27. Volkswagen T-Cross – 106 264 (-4,3 proc.)
  28. Fiat 500 – 104 521 (-2,6 proc.)
  29. Opel Mokka – 104 489 (+7,4 proc.)
  30. Toyota C-HR – 104 143 (+4,6 proc.)
  31. Cupra Formentor – 100 964 (+15,7 proc.)
  32. Ford Focus – 100 666 (+27,6 proc.)
  33. Tesla Model 3 – 99 552 (+8,1 proc.)
  34. Hyundai Kona – 96 355 (-3,2 proc.)
  35. Peugeot 3008 – 95 334 (-9,7 proc.)
  36. Peugeot 308 – 93 070 (+4,8 proc.)
  37. Mercedes GLC – 91 259 (+31,8 proc.)
  38. Skoda Kamiq – 90 892 (+27,4 proc.)
  39. BMW X1 – 89 938 (+31,9 proc.)
  40. MG ZS – 89 902 (+94,8 proc.)
  41. Dacia Jogger – 88 347 (+63,0 proc.)
  42. BMW serii 1  – 86 585 (+30,2 proc.)
  43. Skoda Karoq – 86 520 (+22,5 proc.)
  44. Toyota Aygo X – 85 847 (+23,7 proc.)
  45. BMW serii 3 – 85 305 (-1,6 proc.)
  46. Volkswagen ID.4 – 85 268 (+26,1 proc.)
  47. Skoda Fabia – 83 316 (-3,3 proc.)
  48. Mercedes klasy A – 83 108 (-9,8 proc.)
  49. Skoda Kodiaq – 81 955 (+22,8 proc.)
  50. Volvo XC60 – 81 817 (+24,6 proc.)

Ciekawym jest fakt, że kolejny elektryk, Tesla Model 3, jest dopiero na 33. miejscu w zestawieniu. Zadecydowało o tym zapewne mniej praktyczne nadwozie od Tesli Model Y.

I jak skomentujecie taki wynik Tesli?

Źródło: Dataforce

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.