Chińskie samochody elektryczne przyciągają uwagę kierowców w dużej mierze za sprawą swoich atrakcyjnych cen. Wprawdzie Unia Europejska planuje na nie nałożyć zaporowe, 25-procentowe cła (Amerykanie planują 100-procentowe), ale na ten moment elektryki z Państwa Środka są względnie tanie. Po ciekawy model sprzedaż sięgnęła firma NIO, która wprowadziła właśnie do naszego kraju model EL6. Jego cena wynosi w podstawowej wersji 259 900 złotych, ale w cenę… nie jest wliczony akumulator.
NIO EL6 w Polsce – specyfikacja
NIO EL6 to interesujący chiński samochód elektryczny marki pozycjonującej się na przedstawiciela segmentu premium. SUV jest czwartym modelem dostępnym w Polsce, zwracającym uwagę mocą wynoszącą 490 KM, momentem obrotowym 700 Nm i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h na poziomie zaledwie 4,5 sekundy.
Długość elektrycznego SUV-a wynosi 4854 mm, jego szerokość to 1995 mm, a wysokość – 1703 mm. Uwagę zwraca duży rozstaw osi 2915 mm. Pojemność bagażnika według producenta to 579 litrów, a po rozłożeniu tylnej kanapy nawet 1430 litrów.
Trzeba przyznać, że lista wyposażenia NIO EL6 jest naprawdę długa. Można na nią zerknąć tutaj.
NIO EL6 zaskakuje nie tylko osiągami
Zasięg WLPT chińskiego samochodu elektrycznego od NIO to 406 kilometrów w przypadku wersji z akumulatorem 75 kWh oraz 529 km z akumulatorem 100 kWh. Cena podstawowego wariantu NIO EL6 wynosi 259 900 złotych… bez akumulatora. Akumulator jest płatny ekstra i można go nabyć za jednorazową opłatą lub opłacać zań abonament.
NIO EL6 z akumulatorem kosztuje:
- 75 kWh – 315900 złotych
- 100 kWh – 357900 złotych
Jak widać dopłaty są znaczące. Osoby pragnące kupić sobie subskrypcję na akumulator zapłacą 800 złotych miesięcznie za ten 75 kWh lub 1400 złotych za 100 kWh. Moc ładowania mniejszego to 140 kW DC, a większego – 180 kW DC. Czas ładowania od 0 do 80% szacuje się na 33 minuty, a 10-80% – 30 minut.
Jednym słowem: NIO EL6 kosztuje 259 900 złotych tylko teoretycznie.
Co sądzicie o takim modelu sprzedaży? Kiedy wprowadzone zostaną kierownice na abonament?
Źródło: NIO