Oj, sporo dzieje się w świecie samochodów elektrycznych, zwłaszcza jeśli chodzi firmę Tesla. Dziś rano przekazywaliśmy, iż największa stacja ładowania aut elektrycznych w Polsce już działa, a jest nią Tesla Supercharger Ząbki. Kolejne z doniesień dotyczy spodziewanej od dawna premiery nowej wersji najtańszego elektryka tego producenta. Mowa o poliftowej Tesli Model 3. Nowa Tesla Model 3 jest jeszcze bardziej aerodynamiczna, przez co ma większy zasięg. A to wcale nie koniec usprawnień.
Nowa, poliftowa Tesla Model 3
Poliftowa Tesla Model 3 to debiut zapowiadany już od jakiegoś czasu przez branżę motoryzacyjną. Po 6 latach od premiery samochodu, który stał się z miejsca przebojem sprzedaży, zaprezentowano jego dopracowaną pod chyba każdym względem wersję. Poprawiono zasięg, aerodynamikę, zmodyfikowano lampy (tylne teraz w technologii LED), a jakość wykończenia podobno jest odczuwalnie wyższa. Co więcej, w końcu Tesla Model 3 została odpowiednio wyciszona.
Tesla Model 3 ma uproszczony kształt deski rozdzielczej i zupełnie nową kierownicę. Widać, że 15,4-calowy ekran multimediów ma teraz mniejszą ramkę. W niepamięć odeszły drewniane dekory, zastąpione przez elementy obszyte materiałem. Pojawiło się modne oświetlenie ambientowe. W kwestii wygłuszenia poprawiono szyby oraz drzwi i nadkola.
Bazowa Tesla Model 3 otrzyma system nagłośnienia z 9 głośnikami i poprawionym mikrofonem. W najdroższej wersji samochód dostanie 17 głośników, czyli o 2 więcej niż do tej pory. Novum jest 8-calowy ekran dotykowy w drugim rzędzie siedzeń. Z jego poziomu da się sterować klimatyzacją i systemem infotainment. Porty ładowania USB-C mają 65 W mocy każdy.
Nowością są też lakiery Ultra Red oraz Stealth Gray, a także felgi bazowe Aero Photon.
Zasięg i osiągi zdumiewają
Największa ze zmian dotyczy zasięgu. Współczynnik oporu powietrza udało się zmniejszyć z poziomu Cx 0,23 do Cx 0,219. Między innymi dlatego zmniejszył się hałas w kabinie, ale wzrósł też zasięg każdej z wersji. Teraz Tesla Model 3 Standard Range ma zasięg WLTP wynoszący 554 kilometry (11 procent większy), a Tesla Model 3 Long Range – aż 678 kilometrów (12 procent więcej). To imponujące wyniki i nawet jeśli odbiegają od stanu faktycznego, to finalnie zasięg z pewnością wzrośnie w porównaniu do dotychczasowych modeli. Swoją drogą, to zasięg na „ekofelgach” – 18-calowych Portal.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,1 sekundy w przypadku modelu Tesla Model 3 Standard Range. Maksymalna moc ładowania DC to w tym przypadku 170 kW. Tesla Model 3 Long Range od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,4 sekundy, a maksymalna moc ładowania jej baterii to 250 kW DC.
Pierwsze samochody zostaną wyprodukowane w Europie już z końcem października bieżącego roku i – co ciekawe – trafią najpierw do klientów na Starym Kontynencie.
Tesla Model 3 2024 – cena
Ceny poliftowej Tesli Model 3 nie zmieniły się względem poprzedniego modelu. Wprawdzie nowa Tesla Model 3 miała przynieść rewolucję cenowa, ale… wyszło jak wyszło. Klienci muszą zadowolić się cenami będącymi efektem poprzednich obniżek. Tym samym cena Tesla Model 3 2024 wynosi:
- Tesla Model 3 – 205 990 złotych
- Tesla Model 3 Long Range (dwa silniki, AWD) – 240 990 złotych
Warto pamiętać o tym, że dopłaty na zakup samochodów elektrycznych nadal obowiązują. Dla osób fizycznych dofinansowanie do takiego pojazdu wynosi 18 750 złotych przy cenie auta nieprzekraczającej 225 000 zł. Na dofinansowanie w wysokości 27 000 złotych mogą liczyć rodziny posiadające Kartę Dużej Rodziny, z trójką lub większą liczbą dzieci oraz firmy.
Źródło: Tesla