Samochód elektryczny Xiaomi zaprezentowany. Ma coś z Porsche

Maksym SłomskiSkomentuj
Samochód elektryczny Xiaomi zaprezentowany. Ma coś z Porsche

Plotki o samochodzie elektrycznym Xiaomi krążyły w sieci od kilku lat. W końcu zaprezentowało go Chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii (MIIT). Samochód elektryczny Xiaomi SU7 ma w sobie coś z Porsche Macana, a trudno nie odczuć wrażenia, że twórcy inspirowali się również autami marki McLaren. Produkcja auta ruszy jeszcze w grudniu tego roku.

Samochód elektryczny Xiaomi SU7 w trzech smakach

Celowo napisałem, że samochodu elektrycznego Xiaomi nie zaprezentował producent, bowiem nie nastąpił jeszcze jego faktyczny debiut. To MIIT opublikowało grafiki prezentujące modele Xiaomi SU7, Xiaomi SU7 Pro i Xiaomi SU7 Max. Swoją drogą, też macie poczucie, że nazwy te są jakby żywcem zaczerpnięte z terminologii charakterystycznej dla świata smartfonów?

Xiaomi SU7 widziany z góry
Xiaomi SU7 widziany z góry. | Źródło: MIIT

Samochody elektryczne Xiaomi SU7 wyglądają szalenie nowocześnie i łatwo tu dostrzec zapożyczenia od pojazdów luksusowych marek. Kupujący będą mogli personalizować każde z aut, dostosowując do swoich preferencji jego wygląd. Podobno będzie na to położony mocniejszy akcent, niż w przypadku innych marek.

Xiaomi SU7 Max
Widzicie tu tylny pas świetlny z Porsche Macana? | Źródło: MIIT

Xiaomi SU7 ma naprawdę słuszne wymiary – 4997 x 1963 x 1455 mm, a jego rozstaw osi to aż 3000 mm. Widać, że chiński producent chce, aby wóz był tak komfortowy, jak to tylko możliwe. Wiemy, że model Xiaomi SU7 Max jest odrobinę niższy. Wiadomo także, iż masa aut zawierać się będzie w przedziale od 1,98 do 2,2 tony, zatem nie będą to bardzo ciężkie auta.

Felgi i zaciski w Xiaomi SU7. Widać opcjonalne hamulce Brembo
Felgi i zaciski w Xiaomi SU7. Widać opcjonalne hamulce Brembo. | Źródło: MIIT

Znamy tylko częściową specyfikację aut

Produkowane przez BAIC samochody elektryczne Xiaomi SU7 będą przedstawicielami segmentu E i mają konkurować z Teslą Model S. Ich moc zaczyna się od 299 KM w modelu SU7 (maks. prędkość 210 km/h) i kończy na 673 KM (maks. prędkość 265 km/h) w modelach Pro i Max, wyposażonych w dwa silniki. Za konstrukcję silników odpowiada spółka joint venture Bosch i Zhonglian Automotive Electronics o nazwie United Automotive Electric Systems. Tańsze egzemplarze mają wykorzystywać baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), a droższe – ogniwa NCM.

Wszystkie auta działały będą pod kontrolą systemu HyperOS… tak, ten sam, który zagościł na smartfonach Xiaomi 14, oczywiście mocno zmodyfikowany.

Pierwsze samochody trafią na rynek w lutym 2024 roku.

Źródło: Xiaomi

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.