Seat nie przestanie produkować aut. Marka reaguje na fake news

Maksym SłomskiSkomentuj
Seat nie przestanie produkować aut. Marka reaguje na fake news

Wielu ekspertów z branży motoryzacyjnej od lat przewiduje koniec marki Seat (Sociedad Espanola de Automóviles de Turismo). Przedsiębiorstwo założone w 1950 roku przez Hiszpański Narodowy Instytut Przemysłu, wchodzące wskład Grupy Volkswagen, znajduje się niejako w cieniu innych marek w portfolio producenta. Dwa dni temu w polskiej prasie motoryzacyjnej pojawiły się doniesienia, że SEAT zniknie z rynku. Wydano w tej sprawie oficjalne oświadczenie, które nie pozostawia wątpliwości: Seat nie przestanie produkować aut.

Seat nie przestanie produkować aut – jest oficjalne stanowisko

Produkcja aut Seat nie zostanie zakończona, a przynajmniej nie teraz. Słowa Thomasa Schäfera, dyrektora generalnego Volkswagena, które padły na jej temat na targach IAA Mobility, zostały źle zinterpretowane przez dziennikarzy. Zdaniem producenta wyciągnięto je z szerszego kontekstu. Tym kontekstem jest m.in. elektryfikacja marki.

W oświadczeniu marki Seat czytamy:

W mediach polskich i zagranicznych pojawiły się dziś nieprawdziwe doniesienia, jakoby Grupa Volkswagen ogłosiła zaprzestanie produkcji samochodów pod marką SEAT.

Źródłem nieporozumienia była interpretacja i wyciągnięcie z szerszego kontekstu słów Thomasa Schäfera, dyrektora generalnego Volkswagena, który w rozmowie z redakcją Autocar podczas targów IAA Mobility 2023 powiedział między innymi, że dla marki z Martorell planowana jest „inna rola”.

Jak się okazuje Thomasa Schäfera na targach przedstawiał po prostu plany na dalszy rozwój marki, a nie jej uśmiercenie:

Prawdą jest, że Grupa Volkswagen pracuje nad elektryfikacją marki SEAT i wskazuje na jej dalszy rozwój. Wśród nich są także rozwiązania oferujące nowe formy mobilności, jak oferty subskrypcyjne i abonamentowe, czy rozwiązania mikromobilne, w tym SEAT MÓ.

Marka SEAT może w tym roku pochwalić się wzrostem sprzedaży samochodów o 18%, dostarczając do klientów 199 000 pojazdów. SEAT obecnie posiada wysoki bank zamówień, a w ofercie ma najlepszą gamę produktów w swojej historii. W planach producenta jest wprowadzenie na rynek nowych wersji hybrydowych modeli Ibiza, Arona i Leon.

Tym samym wielbiciele marki Seat, o ile tacy faktycznie w Polsce istnieją, mogą odetchnąć z ulgą.

Auto emoción?

Mimo przytaczanych przez producenta danych trudno jest oprzeć się przekonaniu, że hasło „Seat auto emoción” już dawno się zdezaktualizowało, a pojazdy tej marki stały się najzwyczajniej w świecie nudne i niezbyt ciekawe dla konsumentów. Jedynie wysokomarżowa submarka Cupra wypuszcza na rynek perełki pokroju bardzo ciepło przyjętej przez rynek Cupry Formentor.

Cupra Formentor
Cupra Formentor. | Źródło: Cupra

Do końca sierpnia 2023 roku Cupra dostarczyła na całym świecie ponad 150 tys. samochodów, co stanowi wzrost o ponad 60 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Rekordowe wyniki finansowe Seata to najwyraźniej zasługa przede wszystkim marki Cupra.

Źródło: Seat Media Portal

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.