Chińska marka motoryzacyjna MG zadebiutowała w Polsce z końcem ubiegłego roku. Producent z miejsca zwrócił uwagę polskich kierowców szalenie atrakcyjnymi cenami każdego z modeli dostępnych w ofercie. Przypominamy, że obecnie na polską ofertę MG składają się MG ZS, MG HS i samochód elektryczny MG4. Już wkrótce zostanie ona poszerzona o model MG3, który doczekał się właśnie swojej światowej premiery. Z perspektywy Polaków może być potencjalnie najciekawszą propozycją tego producenta.
Światowa premiera MG3
Samochód MG3 to hybrydowy hatchback segmentu B, który w Polsce będzie rywalizował przede wszystkim z hybrydowymi propozycjami marki Toyota. Cennik nie jest jeszcze znany, ale patrząc na ceny innych modeli MG, będzie z pewnością znacznie tańszy niż konkurencja.
Wiemy już, że w sprzedaży zagoszczą trzy warianty MG3 z układem napędowym Hybrid+. Cechuje się on pojemniejszą baterią i mocniejszym silnikiem elektrycznym, mającym wyróżniać się w segmencie B. Samochód wedle zapewnień MG oferuje więcej przestrzeni niż poprzedni model. Co ważne, zostanie objęty 7-letnią gwarancją z limitem 150 000 kilometrów.
Nie przegap: Netflix anuluje długoletnie subskrypcje i każe płacić więcej
MG3 ma wszystkie cechy, aby stać się nowym liderem w swojej klasie, i oferuje klientom połączenie wydajności z oszczędnością dzięki wyjątkowemu silnikowi napędowemu Hybrid+ MG. Bardziej wyrafinowany, ale jednocześnie wdrażający filozofię MG „fun-to-drive”, MG3 ma zarówno doskonale wyposażone wnętrze z elementami wykończenia premium, jak i systemy bezpieczeństwa w pakiecie MG Pilot
– komentuje Ling Peng, General Manager marki MG na polski rynek.
Specyfikacja jest niczego sobie
Na hybrydowy układ w MG3 składają się 1,5 litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, o mocy 102 KM i silnik elektryczny o mocy 136 KM. Łączną moc określa się na 194 KM. Samochód MG Motor wykorzystuje 3-biegową automatyczną skrzynię biegów.
MG3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w osiem sekund, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h trwa pięć sekund. To naprawdę przyzwoite wyniki w tej klasie. Zużycie paliwa wynosi podobno tylko 4,4 litra na 100 km, a emisja CO2 nie przekroczy 100 g/km.
MG3 może poruszać się w kilku trybach jazdy, automatycznie aktywowanych przez układ Hybrid+, zależnie od potrzeb:
- EV – jazda na zasilaniu wyłącznie elektrycznym tak długo, jak pozwala na to poziom naładowania akumulatora;
- Szeregowy – silnik przechodzi do generatora, który zasila silnik elektryczny do jazdy;
- Series and Charge – jazda szeregowa oraz doładowywanie akumulatora przy niskim obciążeniu;
- Napęd i ładowanie – silnik napędza koła, jednocześnie ładując akumulator przez generator;
- Parallel – zarówno silnik, jak i silnik elektryczny napędzają koła.
Jednocześnie kierowca może wybierać pomiędzy trybami jazdy Eco, Standard i Sport.
Wnętrze i wyposażenie
W środku MG3 podróżujący znajdą dwa wyświetlacze. Kierowcy mają do dyspozycji 7-calowy cyfrowy ekran zegarów oraz 10,25-calowy centralny wyświetlacz systemu multimedialnego. Nie zabrakło przycisków fizycznych na konsoli centralnej, co ma pomóc zachować odpowiedni poziom bezpieczeństwa i wygodę użytkowania.
MG3 za sprawą systemu MG iSMART obsługuje Apple CarPlay i Android Auto – nie wiemy tylko czy przewodowo czy bezprzewodowo. W wyższej (najwyższej?) wersji wyposażenia można liczyć na tapicerkę z ekoskóry, bezkluczykowy dostęp, podgrzewane fotele przednie i kierownicę, a nawet kamerę 360 stopni. Reflektory LED to opcja.
Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, na technologię MG Pilot składają się asystent utrzymania pasa ruchu z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o zbliżającym się zderzeniu oraz korkach na drodze.
Pozostaje nam czekać na polską cenę. Może być ciekawie.
Źródło: MG