Światowa premiera MG3. Ta hybryda może podbić Polskę ceną

Maksym SłomskiSkomentuj
Światowa premiera MG3. Ta hybryda może podbić Polskę ceną

Chińska marka motoryzacyjna MG zadebiutowała w Polsce z końcem ubiegłego roku. Producent z miejsca zwrócił uwagę polskich kierowców szalenie atrakcyjnymi cenami każdego z modeli dostępnych w ofercie. Przypominamy, że obecnie na polską ofertę MG składają się MG ZS, MG HS i samochód elektryczny MG4. Już wkrótce zostanie ona poszerzona o model MG3, który doczekał się właśnie swojej światowej premiery. Z perspektywy Polaków może być potencjalnie najciekawszą propozycją tego producenta.

Światowa premiera MG3

Samochód MG3 to hybrydowy hatchback segmentu B, który w Polsce będzie rywalizował przede wszystkim z hybrydowymi propozycjami marki Toyota. Cennik nie jest jeszcze znany, ale patrząc na ceny innych modeli MG, będzie z pewnością znacznie tańszy niż konkurencja.

Wiemy już, że w sprzedaży zagoszczą trzy warianty MG3 z układem napędowym Hybrid+. Cechuje się on pojemniejszą baterią i mocniejszym silnikiem elektrycznym, mającym wyróżniać się w segmencie B. Samochód wedle zapewnień MG oferuje więcej przestrzeni niż poprzedni model. Co ważne, zostanie objęty 7-letnią gwarancją z limitem 150 000 kilometrów.

Nie przegap: Netflix anuluje długoletnie subskrypcje i każe płacić więcej

MG3 ma wszystkie cechy, aby stać się nowym liderem w swojej klasie, i oferuje klientom połączenie wydajności z oszczędnością dzięki wyjątkowemu silnikowi napędowemu Hybrid+ MG. Bardziej wyrafinowany, ale jednocześnie wdrażający filozofię MG „fun-to-drive”, MG3  ma zarówno doskonale wyposażone wnętrze z elementami wykończenia premium, jak i systemy bezpieczeństwa w pakiecie MG Pilot

– komentuje Ling Peng, General Manager marki MG na polski rynek.

Specyfikacja jest niczego sobie

Na hybrydowy układ w MG3 składają się 1,5 litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, o mocy 102 KM i silnik elektryczny o mocy 136 KM. Łączną moc określa się na 194 KM. Samochód MG Motor wykorzystuje 3-biegową automatyczną skrzynię biegów.

MG3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w osiem sekund, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h trwa pięć sekund. To naprawdę przyzwoite wyniki w tej klasie. Zużycie paliwa wynosi podobno tylko 4,4 litra na 100 km, a emisja CO2 nie przekroczy 100 g/km.

MG3 może poruszać się w kilku trybach jazdy, automatycznie aktywowanych przez układ Hybrid+, zależnie od potrzeb:

  • EV – jazda na zasilaniu wyłącznie elektrycznym tak długo, jak pozwala na to poziom naładowania akumulatora;
  • Szeregowy – silnik przechodzi do generatora, który zasila silnik elektryczny do jazdy;
  • Series and Charge – jazda szeregowa oraz doładowywanie akumulatora przy niskim obciążeniu;
  • Napęd i ładowanie – silnik napędza koła, jednocześnie ładując akumulator przez generator;
  • Parallel – zarówno silnik, jak i silnik elektryczny napędzają koła.

Jednocześnie kierowca może wybierać pomiędzy trybami jazdy Eco, Standard i Sport.

Wnętrze i wyposażenie

W środku MG3 podróżujący znajdą dwa wyświetlacze. Kierowcy mają do dyspozycji 7-calowy cyfrowy ekran zegarów oraz 10,25-calowy centralny wyświetlacz systemu multimedialnego. Nie zabrakło przycisków fizycznych na konsoli centralnej, co ma pomóc zachować odpowiedni poziom bezpieczeństwa i wygodę użytkowania.

MG3 za sprawą systemu MG iSMART obsługuje Apple CarPlay i Android Auto – nie wiemy tylko czy przewodowo czy bezprzewodowo. W wyższej (najwyższej?) wersji wyposażenia można liczyć na tapicerkę z ekoskóry, bezkluczykowy dostęp, podgrzewane fotele przednie i kierownicę, a nawet kamerę 360 stopni. Reflektory LED to opcja.

Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, na technologię MG Pilot składają się asystent utrzymania pasa ruchu z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o zbliżającym się zderzeniu oraz korkach na drodze.

Pozostaje nam czekać na polską cenę. Może być ciekawie.

Źródło: MG

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.