Realny zasięg samochodów elektrycznych jest zazwyczaj odległy od obiecywanego. Ostatnio Norwegowie postanowili zimą skonfrontować z rzeczywistością zapewnienia widniejące w wynikach testów WLTP. Wyszło… sami się domyślacie jak. W lipcu minionego ruchu Internet obiegła informacja o tym, że w kwestii zasięgu aut elektrycznych oszukiwała Tesla. W sieci pojawiły się doniesienia o tym, że powołano nawet specjalny zespół odrzucający skargi konsumentów. Teraz wszystko ma się zmienić. Tesla zapowiedziała bardziej realistyczne estymacje zasięgu dla samochodów Model Y, Model S i Model X.
Zasięg samochodów elektrycznych Tesla będzie dokładniej prognozowany
W minionym roku Reuters poinformował, że Tesla fałszowała prognozowany zasięg wyświetlany na deskach rozdzielczych swoich samochodów elektrycznych. Wszystko po to, by serwować użytkownikom aut optymistyczne prognozy co do tego, jak daleko zajadą, zanim będą musieli skorzystać z ładowarki. Odrzucano przy tym reklamacje rozżalonych konsumentów. W odpowiedzi na zamieszanie Tesla prezentuje od teraz mniej optymistyczne prognozy.
W internetowym konfiguratorze Tesla zmieniono szacunkowy zasięg wielu modeli aut. Model Y Performance legitymuje się teraz zasięgiem 285 mil zamiast 303 mil, co oznacza spadek o 29 kilometrów. W przypadku Tesla Model Y Long Range zasięg spadł z 330 do 310 mil (mniej o 32 km). Najtańsza wersja Model Y RWD ma nadal ten sam obiecywany zasięg.
Mniej spektakularnie zmniejszono obiecywany zasięg w przypadku Tesla Model X Plaid (z 333 na 326 mil). Mocno spadł obiecywany zasięg Model S Plaid z 19-calowymi felgami – z 396 mil na 359 mil czyli aż o 59,5 kilometra.
Zasięg wszystkich wariantów aut Tesla Model 3 i Cybertrucka pozostał bez zmian. W przypadku tego drugiego Elon Musk obiecywał 500 mil zasięgu w 2019 roku. A teraz? Cybertruck legitymuje się zasięgiem na poziomie co najwyżej 340 mil w przypadku wariantu AWD.
Średnio obiecywany zasięg samochodów elektrycznych popularnego producenta spadł średnio o 6 procent. Zdaniem niektórych komentujących nadal nie jest realny do osiągnięcia.
Źródło: electrek, Tesla